Styrhalva / rör

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Vilket fabrikat/företag kan ha tillverkat denna del? Vill ha en ny! Sålde mina orginal till Kobbe! :4skrika Alt vart köper man alurör i lämpad mjuk/hårdhet?

p1010113.jpg

Föresten ovan styrhalvan ser ni min sponsor som jag nyss gjorde klart med för 2007 :FU

Greven säljer bara nån modell man gängar på...

Rörstump köper du på närmaste metallvaruhus. 22 mm tror jag det ska vara.

Racertobbe, som kör för Fagersjö i Endurance VM, säljer bl.a sånna rör till styren som är av bra alu-kvalite.

http://www.racertobbe.com/cnc/

I stockholmsförorten Spånga ligger ett företag som heter Metallvaruhuset där det man om privatperson kan gå och rota i stuvlådor där det ligger bl a alurör i standardmått som man t o m kan få kapade i önskad längd om man ber vänligt. Man betalar efter vikt. Ett 22 mm alurör av lämplig längd kostar ca 20 kr. Löjligt billigt. Sist jag var där köpte jag 12 mm rör till mitt termostatbygge och en bit aluplåt. Aluplåt och en plåtsax från Biltema för fjuttiga 49:90 kr gör att man kan klippa till delar för att montera diverse saker på hojen. Superkul faktiskt! Display för laptimer och cykeldator kan monteras så att de hamnar i rätt vinkel. Givare för cykeldator. Fäste för bromsvätskebehållare, med mera. Det är bara att vara kreativ.

Edit.
Innan du åker och köper rör till styrhalvor ser du över hojen och ser om du kan byta ut några onödigt tunga järnrör av dimensionerna 12 mm respektive 15 mm. I så fall passar du på att köpa rörbockare på Biltema för fjuttiga 110 respektive 149 kronor så kan du göra egna kåpstag t ex. Givetvis under förutsättning att hojens konstruktion medger det. Nu råkar min Hondaracer ha bra förutsättningar för sånt, jag har ingen aning hur det är med din hoj.

Last edited:
Teddy skrev:
2312690 I stockholmsförorten Spånga ligger ett företag som heter Metallvaruhuset där det man om privatperson kan gå och rota i stuvlådor där det ligger bl a alurör i standardmått som man t o m kan få kapade i önskad längd om man ber vänligt. Man betalar efter vikt. Ett 22 mm alurör av lämplig längd kostar ca 20 kr. Löjligt billigt. Sist jag var där köpte jag 12 mm rör till mitt termostatbygge och en bit aluplåt. Aluplåt och en plåtsax från Biltema för fjuttiga 49:90 kr gör att man kan klippa till delar för att montera diverse saker på hojen. Superkul faktiskt! Display för laptimer och cykeldator kan monteras så att de hamnar i rätt vinkel. Givare för cykeldator. Fäste för bromsvätskebehållare, med mera. Det är bara att vara kreativ.

Edit.
Innan du åker och köper rör till styrhalvor ser du över hojen och ser om du kan byta ut några onödigt tunga järnrör av dimensionerna 12 mm respektive 15 mm. I så fall passar du på att köpa rörbockare på Biltema för fjuttiga 110 respektive 149 kronor så kan du göra egna kåpstag t ex. Givetvis under förutsättning att hojens konstruktion medger det. Nu råkar min Hondaracer ha bra förutsättningar för sånt, jag har ingen aning hur det är med din hoj.

Suveräna tips Teddy!

Styrhalvor

Edit stopp & BROMS!

När & om ni köper rör till styrhalvor så så för "FN" till att köpa av rätt sort & material. Ett vanligt rör i alu el plåt kommer garanterat spricka av materialutamttning eter ett tag. Lagom kul & rätt spännande i slutet på långa rakan......

Lyssna med Racertobbe el köp riktiga grejor för HArris el Grevens etc. MEN materialet måste vara tjock samt TÅLA vibrationer. Ett alurör från tex Harris Performance som jag använder är ca 3 mm tjockt i godset och aningens mjukt för att tåla vibrationerna utan att spricka.

/Eric
www.hulth.info

Erics 1000s skrev:
2325114 Edit stopp & BROMS!

När & om ni köper rör till styrhalvor så så för "FN" till att köpa av rätt sort & material. Ett vanligt rör i alu el plåt kommer garanterat spricka av materialutamttning eter ett tag. Lagom kul & rätt spännande i slutet på långa rakan......

Lyssna med Racertobbe el köp riktiga grejor för HArris el Grevens etc. MEN materialet måste vara tjock samt TÅLA vibrationer. Ett alurör från tex Harris Performance som jag använder är ca 3 mm tjockt i godset och aningens mjukt för att tåla vibrationerna utan att spricka.

/Eric
www.hulth.info
Ehh hinner enda kröka dem innan det har hunnit spricka ;) Skämt å sido visst matrialet är a-o. Hoppas räsertobbe fick iväg mina i torsdags...

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back