Styret i handen

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
.....jaha....
Hade precis bytt bromsklossar fram på hojen och skulle ta en liten tur.
Efter några mil så kändes det som om klossarna var inslitna och bra.
Var på väg hem och gick upp på slangen, när jag gick ner igen så lossnade högra handtaget!!!! panik......lyckades bromsa ner hastigheten men körde ändå ut på åkern. Svär lite, tittar efter och ser att hela styret har gått av.

Jag klarade mig utan skador, lite skakis bara.

såååååå glad man blir åt detta. :huvet

Någon som har ett höger handtag till en r6-99 liggandes hemma, eller vet vart man kan köpa??????
 
MR R6™ skrev:
2309838 .....jaha....
Hade precis bytt bromsklossar fram på hojen och skulle ta en liten tur.
Efter några mil så kändes det som om klossarna var inslitna och bra.
Var på väg hem och gick upp på slangen, när jag gick ner igen så lossnade högra handtaget!!!! panik......lyckades bromsa ner hastigheten men körde ändå ut på åkern. Svär lite, tittar efter och ser att hela styret har gått av.

Jag klarade mig utan skador, lite skakis bara.

såååååå glad man blir åt detta. :huvet

Någon som har ett höger handtag till en r6-99 liggandes hemma, eller vet vart man kan köpa??????

:jisses

Men vafaaan? Hur ofta händer sådant här!?!? Det är ju inte precis billiga cyklar köpta på Biltema... och på en 99:a! Skrämmande rent ut sagt.

Någon annan som varit med om detta?

Btw - vilken nyans hade kallingarna? :hihi
 
tror bestämt jag har en höger styrhalva liggandes... inte helsnygg men funktionell
 
Fi faen så obehagligt! Hur länge hade du adrenalinskak? :skrämd
Jag blev nog rädd för några år se'n när jag fick ett helt cykelstyre i nävarna. Svängde in från en gata på en annan gata och mitt i svängen (bra fart, hade en bil bakom mig också) lossnar hela styret från fästet. Jag vrider förtvivlat på styret medan jag smäller i backen. Det var som ur en dålig komedi!
 
GeFeldz skrev:
2310329 Fi faen så obehagligt! Hur länge hade du adrenalinskak? :skrämd
Jag blev nog rädd för några år se'n när jag fick ett helt cykelstyre i nävarna. Svängde in från en gata på en annan gata och mitt i svängen (bra fart, hade en bil bakom mig också) lossnar hela styret från fästet. Jag vrider förtvivlat på styret medan jag smäller i backen. Det var som ur en dålig komedi!

Jag cyklade ner för en backe med en cykel för kanske 5 år sedan. Fick styret i handen (spränggrus) har ärr i båda händerna :näsblod

Skulle det hända på r6an då jävar kan det gå illa :3freak
 
jaha....så här ser det ut idag......
skit kvalitet!!!

Någon som har en sådan här över??????..vad delen nu heter?

kiwimaddog skrev:
2309881 tror bestämt jag har en höger styrhalva liggandes... inte helsnygg men funktionell

tror eller vet?????.......
 

Bifogat

  • Bild 123.JPG
    Bild 123.JPG
    45.3 KB · Visningar: 97
  • Bild 124.JPG
    Bild 124.JPG
    91.2 KB · Visningar: 69
  • Bild 125.JPG
    Bild 125.JPG
    44.6 KB · Visningar: 67
  • Bild 121.JPG
    Bild 121.JPG
    44.8 KB · Visningar: 84
  • Bild 122.JPG
    Bild 122.JPG
    41.1 KB · Visningar: 57
MR R6™ skrev:
2311190 jaha....så här ser det ut idag......
skit kvalitet!!!

Någon som har en sådan här över??????..vad delen nu heter?



tror eller vet?????.......

Om den gick av så där utan att ha varit utsatt för nåt våld tidigare så borde Yamaha vara intresserade av att ge dig en ny för att slippa dåligt rykte.
Eller hade den fått stryk innan? Vurpat? Nåt annat som kan ha frestat på styrhalvan? Transporterat ojen med spännband i styret?
 
enhjuling skrev:
2312004 Om den gick av så där utan att ha varit utsatt för nåt våld tidigare så borde Yamaha vara intresserade av att ge dig en ny för att slippa dåligt rykte.
Eller hade den fått stryk innan? Vurpat? Nåt annat som kan ha frestat på styrhalvan? Transporterat ojen med spännband i styret?

vurpat.......inga komentarer...........ok grus på vägen!
 
Synd, jag sålde en höger för ett par veckor sen. Men jag har en vänster :hihi
 
MR R6™ skrev:
2312194 vurpat.......inga komentarer...........ok grus på vägen!

Då var det väl därför den gick av.....
Ingen idé att klaga hos Yamaha då.
Hursomhelst tur att du klarade dig så bra, båda gångerna.
 
Last edited:
MR R6™ skrev:
2311190 jaha....så här ser det ut idag......
skit kvalitet!!!

Någon som har en sådan här över??????..vad delen nu heter?



tror eller vet?????.......

Jag skulle skicka bilderna till Yamaha-Sveige, och givetvis kopior till dom andra japasarna :D . Dom borde ju ersätta dig utan att blinka. Safta på med ngn kvällstidning då du endå är igång.
Huva ligen säger man ju bara..... Tur att färden slutade väl iaf.

/Uffe
 
Råkade ut för samma sak på min R6 när jag skulle flytta den i garaget. (Samma modell på styre som din). Sög tag och skulle lyfta. PANG sa det och där stod jag med styret i hand å hojjen la sig på sidan. Bytte till cliponstyre av modell svindyr efter det :tummenupp
 
MR R6™ skrev:
2312194 vurpat.......inga komentarer...........ok grus på vägen!

Menar du att du vurpat... krökt styrhalvan.. Riktat den.. alt kört med krökt styrhalva...
Ursäkta om jag säger det.. men idiot!!!
Du hade ruskig tur den här gången.. Hoppas du lärt dig något..

Lindsröm Racing säljer cliponstyren för ca 1500kr.. Riktigt fina..
 
MR R6™ skrev:
2309838
Var på väg hem och gick upp på slangen, när jag gick ner igen så lossnade högra handtaget!!!! panik......lyckades bromsa ner hastigheten men körde ändå ut på åkern. Svär lite, tittar efter och ser att hela styret har gått av.

Precis samma sak hände mig också!! Höger handtag lossnar vid sämsta tänkbara tillfälle...


Fast det var väl en 20 år sen ... å hojen var en motorlös Crescent med limpsadel ... men det var ändå rätt spännande när handtaget lossnade mitt under ett hopp på den hemmagjorda rampen :näsblod :hihi

Skönt att se att du klarade dig oskadd iaf :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top