Styre vibrerar

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Någon här inne som har Dunlop Sportmax Qualifier 2 monterat fram på cykeln?
Har det bak och är mycket nöjd men när jag nu bytte fram har jag fått problem med kraftiga vibrationer i styret känns ungefär som att hålla i en mobil med vibrator.
Har provat 2 st däck och det är fortfarande samma problem. Båda däcken är noggrant balanserade så där är inget problem.
Har för säkerhetsskull kollat allt på cykeln lager och belägg osv och det som återstår nu är att just de däcken jag har kommer från någon serie där något har gått fel vid tillverkningen.
Några som har några liknande upplevelser?

Fick samma fenomen med vibrationer i styret efter att ha fått Dunlop Sportsmax Sportsmart (eller är det tvärt om?) på cykeln.

Inte känt nånting innan däcksbytet så har svårt att köpa att det skulle vara framfälgen som skevar. Kollat styrlager, balanserat om och har nya belägg efter däcksbytet.

Har dock inte orkat kränga på nytt däck fram för att kolla då jag varit iväg på lite smckurser. Ska ta tag i och prova med ett Bridgestone framdäck jag har ligger o se om det blir ngn skillnad.

Fick samma fenomen med vibrationer i styret efter att ha fått Dunlop Sportsmax Sportsmart (eller är det tvärt om?) på cykeln.

Inte känt nånting innan däcksbytet så har svårt att köpa att det skulle vara framfälgen som skevar. Kollat styrlager, balanserat om och har nya belägg efter däcksbytet.

Har dock inte orkat kränga på nytt däck fram för att kolla då jag varit iväg på lite smckurser. Ska ta tag i och prova med ett Bridgestone framdäck jag har ligger o se om det blir ngn skillnad.

Hej!
Det där stämmer in ganska exakt på hur jag har upplevt det.
Innan bytet var det kanon hade inga känningar alls utan kom efter bytet.
Är väl bara att bita i sura äpplet och beställa ett nytt:gnissla

JAg upplever det så på min med men kan inte jämföra hur det var innan då jag bytte däcket när jag köpte hojen. Men jag har mest sett det som "gammal hoj, det ska säkert vara så, bara jag som inte kan köra" Jag använder Roadsmart fram och bak, upplever dock att vibrationerna i styret blev värre när bakdäcket och drevet byttes :va

Hehe, friskt vågat...

Jag lät en van banåkare testköra min hoj och han upplevde inte mina vibrationer som något allvarligt, utan försäkrade mig att det inte var ngn fara o köra med det. Iom att jag skulle iväg och köra med smc ett par dagar senare fick det helt enkelt vara, men återkom gärna om det slutar när du byter däck så är jag la så illa tvungen att prova om det är så enkelt o bli av med vibrationerna :D

Hehe, friskt vågat...

Jag lät en van banåkare testköra min hoj och han upplevde inte mina vibrationer som något allvarligt, utan försäkrade mig att det inte var ngn fara o köra med det. Iom att jag skulle iväg och köra med smc ett par dagar senare fick det helt enkelt vara, men återkom gärna om det slutar när du byter däck så är jag la så illa tvungen att prova om det är så enkelt o bli av med vibrationerna :D

Kan också köra med det men upplever det jäkligt olustigt och man tappar en del av skärpan tycker jag.
På banan kan det fungera men sjukt störande på vägen så känner mig inte ha något alternativ. Bara hoppas jag hinner få det innan nästa fredag då det är SMC på Kinnekulle.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard