Styre till Gixxer750 -92 ???

scorpionen

Var tog sommaren vägen ???
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
SV650
PGA bristande intelligens köpte jag mig en GSX750 då jag tog kortet förra sommaren. Absolut Inget ont om hojen, Men däremot skulle jag behöva längre armar för att ha kontroll på leksaken.
Har nu insett att kanske en ZX6R hade varit en lättare hoj, men tyvärr så vågar jag inte nalla av semesterkassan för att byta...
Mitt alternativ är då att försöka få upp styret/handtagen en aning.
Råd, tips, ideér och lösningar ....?????...
:Bugar

scorpionen skrev:
PGA bristande intelligens köpte jag mig en GSX750 då jag tog kortet förra sommaren. Absolut Inget ont om hojen, Men däremot skulle jag behöva längre armar för att ha kontroll på leksaken.
Har nu insett att kanske en ZX6R hade varit en lättare hoj, men tyvärr så vågar jag inte nalla av semesterkassan för att byta...
Mitt alternativ är då att försöka få upp styret/handtagen en aning.
Råd, tips, ideér och lösningar ....?????...
:Bugar
Är det en Gsx 750 så är jag inte säker på hur det ser ut vid gaffelkronan/styret, men på en Gsxr 750 jag hade så satt ju clip-on styrena under gaffelkronan. Där kan man ju ta bort gaffelkronan o ta bort styrena. Sen sätter du dit gaffelkronan igen, släpper upp gaffelbenen lite och sätter styrena ovanpå gaffelkronan så har du fått upp dem ett par centimeter. Vet inte om det går på din modell men det är bara ett tips...

MangeH skrev:
Är det en Gsx 750 så är jag inte säker på hur det ser ut vid gaffelkronan/styret, men på en Gsxr 750 jag hade så satt ju clip-on styrena under gaffelkronan. Där kan man ju ta bort gaffelkronan o ta bort styrena. Sen sätter du dit gaffelkronan igen, släpper upp gaffelbenen lite och sätter styrena ovanpå gaffelkronan så har du fått upp dem ett par centimeter. Vet inte om det går på din modell men det är bara ett tips...

Precis så har jag gjort på min 1100 -86, blev betydligt bekvämare å köra :tummenupp Den blev ca 3cm lägre fram, sänkte den även ca 2cm bak så den är ganska smidig å köra nu...

däremot behöver man inte lossa övre kronan, lossa alla klämbult uppe å nere bara och släpp ner gaffelbenen en bit så kan man trä av clip-onen :banana

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!