styrdämpare

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
min gsxr750 -99 välte så den stod på stödet och då böjdes styrdämparen ordentligt så jag inte kan svänga, tror ni det finns nåt sätt att laga den på, böja tillbaks den eller måste jag köpa ny?
 
Plocka bort den, chassit på en GSXR 600/750 SRAD är såpass stabilt så det knappt behövs en styrdämpare. Som exempel är en SRAD utan SD* stabilare än en R6 med SD

*SD = StyrDämpare

//jaG

honkiie skrev:
min gsxr750 -99 välte så den stod på stödet och då böjdes styrdämparen ordentligt så jag inte kan svänga, tror ni det finns nåt sätt att laga den på, böja tillbaks den eller måste jag köpa ny?
 
Zeb_Macahan skrev:
Plocka bort den, chassit på en GSXR 600/750 SRAD är såpass stabilt så det knappt behövs en styrdämpare. Som exempel är en SRAD utan SD* stabilare än en R6 med SD

*SD = StyrDämpare

//jaG

Jag räknade ut att du sparade totalt 8 bokstäver på att skriva SD.

:-)

//A.
 
Snälla räkna ut hur många procent det är med. Hade jag blivit effektivare med valfett? Skrev jag SD för att retas med den stora massan?

Många frågor och jag kräver många svar!

:D

//jaG

UnderDOG skrev:
Jag räknade ut att du sparade totalt 8 bokstäver på att skriva SD.

:-)

//A.
 
Zeb_Macahan skrev:
Snälla räkna ut hur många procent det är med. Hade jag blivit effektivare med valfett? Skrev jag SD för att retas med den stora massan?

Många frågor och jag kräver många svar!

:D

//jaG

Förmodligen runt 12%, 13%-maffian skulle förmodligen påstå något helt annat.
12% av den stora massan anser att du skrev det bara för att retas, 12% tycker att det kvittar och övriga (12%) anser att du borde skriva ut hela ordet!

:fyllisar

//A.
 
försök inte böja tillbaka den iaf, vem vet vad som händer senare, kanske låser den sig helt senare och du åker av vägen.
Ta bort den, är det nåt vettigt märke kan man säkert renovera den.
Men det är kanske är orginal på de där?
 
Silwer skrev:
Men det är kanske är orginal på de där?

tänk nu till. Det är en sucka du snackar om. Även om det inte behövs så sitter det en på. Det är annat än Skramlaha det, där sitter ingen trots att det behövs! :fakta

//jaG
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top