Styrdämpare Tl1000s

Se tills å du har fästet på styrkronan, har du en annan krona än orginal?
Du kör fighter som det ser ut.

Sen ska du ha ett fäste p vänster sida fram o på sidan om tanken. Det kan du inte missa.
Saknar du dom så får du leta.

Men jag skulle tro att det är enklare o köpa en annan styrdämp. En org styrdämp som är 10+ år gammal har förmodligen inte mycket liv i sig kvar.

Jag har fästen till en scotts dämpare liggandes om du hittar en sån.

Den där är en org. styrdämpare. Fästet som sitter på kolven sitter på främre kåpstaget, och själv "hus"fästet sitter på undersidan av gaffelkronan. Om jag inte missminner mig.

Många säger att org. styrdämparen är dåliga, men jag fixade nya packboxar via momentum och körde ner en 15W gaffelolja och det blev riktigt bra dämpning!

Den där är en org. styrdämpare. Fästet som sitter på kolven sitter på främre kåpstaget, och själv "hus"fästet sitter på undersidan av gaffelkronan. Om jag inte missminner mig.

Många säger att org. styrdämparen är dåliga, men jag fixade nya packboxar via momentum och körde ner en 15W gaffelolja och det blev riktigt bra dämpning!
Fiffigt! :tummenupp Men den är ju fortfarande inte ställbar :(

Jaha, var det jag misstänkte, har ju inga kåpor så då blir det ju kanske lite svårt att fästa den..:gnissla

Får bli att leta efter någon eftermarknadsdämpare istället.. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back