Styrdämpare till zx10r?

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
Hej jag undrar om någon som har erfarenhet av att köra zx10r-04 tycker att det är nödvändigt att montera på styrdämpare?
Jag kör väl o leker lite grann på slangen men inget avancerat. Tokkör ej.
Har hört att de kan vara lite ostabila (av en "kompis") Stämmer det?

hellbit skrev:
Hej jag undrar om någon som har erfarenhet av att köra zx10r-04 tycker att det är nödvändigt att montera på styrdämpare?
Jag kör väl o leker lite grann på slangen men inget avancerat. Tokkör ej.
Har hört att de kan vara lite ostabila (av en "kompis") Stämmer det?

Testa.

Ut o wheela med dig så märker du.
Lika bra att ha va?

Vänta på varm asfalt bara..........

Mavve skrev:
Testa.

Ut o wheela med dig så märker du.
Lika bra att ha va?

Vänta på varm asfalt bara..........
Iofs kan man testa men jag menade lite generellt, är den oroligare på styret än andra hojar?
Jag hade ju en cbr 929 -00 innan och där hade jag ingen styrdämpare, upplevde den ändå som väldigt stabil.

hellbit skrev:
Iofs kan man testa men jag menade lite generellt, är den oroligare på styret än andra hojar?
Jag hade ju en cbr 929 -00 innan och där hade jag ingen styrdämpare, upplevde den ändå som väldigt stabil.

Jag har aldrig kört en zx10R men det kommer snart.....

Känns det säkrare med styrdämpare för dig så köp o kör hetsigare.

På min 400 märkte jag skillnaden iaf.

hellbit skrev:

Kanske är nödvändigt, det får vi se när vi varit ute o kört nån vecka, isåfall kan vi ju beställa ihop hellbit.

Jag slänger in en liten fråga om styrdämpare här, de kan ju du också ha nytta av! :)
Frågan är alltså om de finns någon som vet nåt om Toby styrdämpare, är de nåt att ha?

Ja det beror ju som sagt på hur du kör, den är ju känd för att vara lite nervös vid hård körning men prova först och se hur just du upplever den.

WASP skrev:
Ja det beror ju som sagt på hur du kör, den är ju känd för att vara lite nervös vid hård körning men prova först och se hur just du upplever den.

Japp, det ska jag fanimej göra...OM SNÖN SLÄPPER NÅN JÄVLA GÅNG!!!!!!!!!! :D:D

Jag tror många köper styrdämpare bara för att verka snabbare. "Jag kör så hårt med knäskrap hela tiden så jag behöver verkligen styrdämpare" när de står parkerade vid korvmojen med hojen som går 200 mil per säsong varav 0 på bana. :tungan

Akilles skrev:
Kanske är nödvändigt, det får vi se när vi varit ute o kört nån vecka, isåfall kan vi ju beställa ihop hellbit.
Absolut skulle dt behövas så får vi ordna det.
Man får ju hoppas att man kan testa hojen nån gång. Jävla snöskit.

Krippa skrev:
Jag slänger in en liten fråga om styrdämpare här, de kan ju du också ha nytta av! :)
Frågan är alltså om de finns någon som vet nåt om Toby styrdämpare, är de nåt att ha?

Hade en Toby styrdämpare till min Blade 929. Tycker kvaliten sög ordenligt, och kan inte rekommendera den. (Dämparen i sig var inget fel på, men fästerna var helt kass)

De som säger att de inte behöver en styrdämpare kör nog ganska lugnt, man märker ganska snabbt när det behövs eller inte. (ibland lite för snabbt och det är då man behövde den)

Jag hade styrdämpare på min -04:a och det blev en helt ny hoj med den monterad...
Mycket stabilare vid hård acceleration och ojämnt underlag...
...och framförallt vid nedslag efter wheelies...
Jag rekommenderar det varmt...det är en billig livförsäkring... :tummenupp
Jag hade en Hyperpro...prisvärd och mycket snyggare än Öhlins...
...men det är klart... en Öhlinare är ju alltid en Öhlinare... :Bugar

Blade 4-ever skrev:
Hade en Toby styrdämpare till min Blade 929. Tycker kvaliten sög ordenligt, och kan inte rekommendera den. (Dämparen i sig var inget fel på, men fästerna var helt kass)

De som säger att de inte behöver en styrdämpare kör nog ganska lugnt, man märker ganska snabbt när det behövs eller inte. (ibland lite för snabbt och det är då man behövde den)

Ok, då skiter vi i Toby. GPR då är de nåt att ha??

Bifogat

• GPRDAMPARE.jpg
    GPRDAMPARE.jpg
    22.2 KB · Visningar: 64
Greenblood skrev:
Jag hade styrdämpare på min -04:a och det blev en helt ny hoj med den monterad...
Mycket stabilare vid hård acceleration och ojämnt underlag...
...och framförallt vid nedslag efter wheelies...
Jag rekommenderar det varmt...det är en billig livförsäkring... :tummenupp
Jag hade en Hyperpro...prisvärd och mycket snyggare än Öhlins...
...men det är klart... en Öhlinare är ju alltid en Öhlinare... :Bugar

Vem säljer Hyperpro?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026