Styrdämpare till Hyosung GT650R

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
Hej hopp... någon som vet var man kan få tag på en bra och billig styrdämpare för att montera på min GT650R. :confused:
PM.a eller svara i tråden...

Tack på förhand.:tummenupp

lyfter

lyfter för att se om nån vänlig själ har något tips.

Brukar finnas "universalstyrdämpare" för nån lax till udda hojar. Kan ju bli knivit med fästen o så men den händige kan säkert snickra ihop något. Kvallen på dessa kan jag inte uttala mig om.

Det är ju inte värsta rejsbajken precis. Har svårt att se behovet.

Ingen riktig rejsbike nej det är det inte. men jag känner mig säkrare med styrdämpare än utan...man blir lätt bortskämd när man haft det innan...

man behöver ju inte köra så fort på slangen för att det skall hjälpa med styrdämpare vid nerslag... eller hur????

Brukar finnas "universalstyrdämpare" för nån lax till udda hojar. Kan ju bli knivit med fästen o så men den händige kan säkert snickra ihop något. Kvallen på dessa kan jag inte uttala mig om.

tackar tackar för tipset... såg på öhlins sida att till och med dom har ju universal...

:)

Last edited:
Som du säger, har man en gång haft det vill man inte vara utan. Styrdämp borde vara standard på alla nya hojar idag så mycket nytta som det faktiskt gör. Vet att min fd chef köpte nån universaldämpare för en sexhundring, byggde egna fästen och satte dit på sin ducce monster. Han blev tvärnöjd! Köper du lyx-öhlins blir du nog inte mindre nöjd.:tummenupp

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis