Styrdämpare ska inhandlas....NU!

Lasker skrev:
Glöm inte bort att ge full gas strax innan du dimper ner i backen och håll kvar och håll framhjulet rakt.

Får du vobbel då så är det nå knas me hojen.

Jag tycker det är bättre att släppa ner den lite hårdare, ger man mycket gas, t.ex. om man råkar tappa ner den för långt på 3:an och försöker gasa upp igen kan det bli skitläskiga styrslag när hjulet bara touchar i backen. Ner med skiten ordentligt säger jag, men jag är rookie på högfartswheelies. I lördags fick jag förresten mitt livs västa styrlag :skrämd Jag släppte ner en stående wheelie med sne´häng när jag inte lyckades hålla den igenom en kurva. Det tjongade till rejält i styrtoppet!

Kan det va så att det är olika modeller på hyperpro kanske?

Öhlinaren blir trög som fan i hårdaste läget vilket jag tycker är kanon när man högfarts åker på motorväg känns som det går på
räls :p

Själv tanken med att ge gas är ju att det ska trycka på bakifrån så att eventuellt styrlag rätar ut sig sen sparar man ju packboxarna lite med.

Jag är ju ingen wheelie kung heller men jag brukar ge på lite gas precis när framhjulet tar i backen, och jag har alldrig fått styrslag
vid bakhjulsåkning.

Enda gången jag får lite styrslag är vid framhjulslyft ur kurvor
men det går också och kompensera med att sätta ner hjulet rakt o mjukt............men styrdämpare är bra att ha men inget måste
ens på min r1 tyckte den gick helt okej även utan det va bara när ja klantade mig som det blev styrslag...........

cRoC skrev:
Vad är en styrdämpare ? :)

en styrdämpare e en stätdämpare som sitter på styret.
den hindrar att hojen börjar wobbla när man åkt på bakan eller lyft framhjulet :cool:

//Niklas

svampe skrev:
Hmm? Håll med om att det är lite konstigt det här.
Enda skillnaden på hårdaste och lösaste på min är vid vilken pendlingshastighet styret har och hur mycket den bromsar upp rörelsen.

Ska ut o testa snart bara för det. :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...