Styrdämpare r6:a

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Tjena någon som vet hur man fäster den långa styrdämparen som ska sitta på sidan med fästet i ramen och i gaffeln hittar ingen sprängskiss lr moteringsanvisning på ölins sida...börjar bli surt nu efter som säljaren sa att det fattas ett fäste till ramen men zäta motor i gbg säger att den ska fästats med en långbult i samma hål som kåpan med en distans i mellan :va verkar lite klent tycker jag

någon som kan tillverka det här fästet

Last edited:
Gottis skrev:
Tjena någon som vet hur man fäster den långa styrdämparen som ska sitta på sidan med fästet i ramen och i gaffeln hittar ingen sprängskiss lr moteringsanvisning på ölins sida...börjar bli surt nu efter som säljaren sa att det fattas ett fäste till ramen men zäta motor i gbg säger att den ska fästats med en långbult i samma hål som kåpan med en distans i mellan :va verkar lite klent tycker jag
monterade min förra veckan.. har pdf på hur den ska sitta

Gottis skrev:
Och du du satten den på sidan då lr???? med bulten till kåpan

bulten ska inte sitta i kåpan utan - du ska ta bort den lilla svarta kåpbiten som sitter i ramen.. där bakom skall den fästas..

SISU skrev:
bulten ska inte sitta i kåpan utan - du ska ta bort den lilla svarta kåpbiten som sitter i ramen.. där bakom skall den fästas..

oki med distansen då allså hur lång bult och distans är det så får jag fixa fram det

Gottis skrev:
oki med distansen då allså hur lång bult och distans är det så får jag fixa fram det

Exakt såhär skall det se ut.. :tummenupp

Bifogat

• öhlins styrdämpare r6.jpg
    öhlins styrdämpare r6.jpg
    129 KB · Visningar: 149
kanske detta hjälper dig!! eller inte :va iaf. här kommer en bild...

Bifogat

• PICT0030.JPG
    PICT0030.JPG
    60.9 KB · Visningar: 165
SISU skrev:
Exakt såhär skall det se ut.. :tummenupp

okej ser ut som om distansen ska va gängad lr är jag ute och snurrar nu efter som kulleden sitter rakt ner i distansen :va

skall det fästats en nit mutter i hålet bakom plasten och sen distansen och skruva fast dämparen med en M8 bult :va

EZrideR skrev:
kanske detta hjälper dig!! eller inte :va iaf. här kommer en bild...

Fel typ av dämpare... Den som tråden handlar om ska sitta på gaffelbenet och i ramen på hojens sida. Se vänster gaffelben på min bild.

Bifogat

• cbr.jpg
    cbr.jpg
    35.9 KB · Visningar: 110
erik skrev:
Fel typ av dämpare... Den som tråden handlar om ska sitta på gaffelbenet och i ramen på hojens sida. Se vänster gaffelben på min bild.

japp så ska det se ut men ingen som har en bild hur den är monterad på en R6:a

Bivven kommer till räddning!

Här ser du nog! kan ta bättre kort annars!

mvh/Bivvmaster

Bifogat

• IMAG0006.JPG
    IMAG0006.JPG
    50.5 KB · Visningar: 99
  • IMAG0004.JPG
    IMAG0004.JPG
    65 KB · Visningar: 80
snygg båge bivven... synn att en tidigare ägare klotat min så ramen ble skrapad å jävlig, så han sate på nån glasfiberliknande kåpa över ramen utmed tanken... så de blir te å borra som fän i det om en sånn ska på plats.. annars verkar lösningen mkt smidigare än å ha den mitt på kronan

bivven skrev:
Bivven kommer till räddning!

Här ser du nog! kan ta bättre kort annars!

mvh/Bivvmaster

å jag älskar dig bivven :pannkyss har du lust att ta måttet på distansen och förklara hur den ser ut jag saknar den nämligen och måste tillverka en själv

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT