Styrdämpare R1 2004

Bobby81

Ny medlem
Gick med
31 May 2006
Hoj
SLUTEN!
Tjaba Grabbar och Tjejer.
Har bara en liten fundering angående styrdämparen som sitter orginal på R1 -04:orna har inte orkat kolla upp den själv utan tänkte att nån annan kanske redan hade mitt ovetande lagrat nånstans i hjärnbarken.
jo till frågan då.. är den konstant lika ställd eller styrs den elektroniskt som på hondas nyare modeller? Går de lätt att byta till en som jag själv kan hårda upp om jag vill?
Ähh... va fan hur fungerar saken =)
Tack på förhand alla vänner!

Bobby81 skrev:
2649585är den konstant lika ställd eller styrs den elektroniskt som på hondas nyare modeller?

Går de lätt att byta till en som jag själv kan hårda upp om jag vill?

ja, konstant samma, ej elektronisk

byter du till Öhlins, så är den justerbar.

Tack för snabbt svar..
men tänkte lixom på äldre modeller av samma hoj så sitter den högre upp... måste vara en rent H-vete att trockla ner handen dit i farten. eller har jag fel?

Bobby81 skrev:
2649604 Tack för snabbt svar..
men tänkte lixom på äldre modeller av samma hoj så sitter den högre upp... måste vara en rent H-vete att trockla ner handen dit i farten. eller har jag fel?

Varför ska du justera den uppe i fart?

Bobby81 skrev:
2649604 Tack för snabbt svar..
Man justerar den inte när man kör...
kör du gata så visst kommer man åt att justera på en sjysst raksträcka, men de e ju inte att rekommendera...
I min värld, är öhlinare overkill för gatåkning. Vill du att din originaldämpare ska vara lite hårdare så kan du byta olja i den till en extremt trögflytande olja.
Billigare än 4 lök för en öhlins...

Ja visst, de var de jag menade Fezt.. en bra raka så går de om dom är toppmonterade... men annars får man väl slira av en sväng å passa på att sträcka benen lite...

Bobby81 skrev:
2651594 Ja visst, de var de jag menade Fezt.. en bra raka så går de om dom är toppmonterade... men annars får man väl slira av en sväng å passa på att sträcka benen lite...

Ja hur många gånger på en säsong justerar du styrdämparn?

/ozto ej inloggad men trött...

Bobby81 skrev:
2649585 Tjaba Grabbar och Tjejer.
Har bara en liten fundering angående styrdämparen som sitter orginal på R1 -04:orna har inte orkat kolla upp den själv utan tänkte att nån annan kanske redan hade mitt ovetande lagrat nånstans i hjärnbarken.
jo till frågan då.. är den konstant lika ställd eller styrs den elektroniskt som på hondas nyare modeller? Går de lätt att byta till en som jag själv kan hårda upp om jag vill?

Jag tycker orginal dämparen är värdelös,köp Öhlins 3000kr helt ny:tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...