Styrdämpare på streetfighter

Framåtlutad när du kör på bakhjulet? Varför det? Luta dig bakåt istället för att flytta vikten bakåt så behöver du inte använda gasen lika mycket för att hålla hojen uppe.

Jag tror att de högre farterna vid bakhjulskörning med sporthoj/streetfighter gör att hojen upplevs som känsligare för nedslag med lite vinklat framhjul jämfört med motard.

Med den 660 jag hade tidigare körde jag aldrig snabbare på bakhjulet än kring 150 och i den farten kunde man köra hur långt som helst med den hojen. Med min nuvarande hoj hamnar jag ofta på "fel" sida av 200 innan nedslaget eftersom jag inte lyckats lära mig att hitta balanspunkten på den än vilket betyder att jag måste använda gasen för att hålla den uppe och då ökar ju farten hela tiden.

Jag brukar försöka använda styret (och framhjulet) för att styra när jag kör på bakhjulet men än så länge har jag inte lyckats ligga nog högt med fightern för att det ska ge någon riktig effekt. Motarden var mycket känsligare för det och den gick riktigt bra att styra med framhjulet. Får försöka använda mer kroppsvikt med fightern och luta mig mer åt sidorna och se om det går bättre.

jo jag har inte provat den så mycket o därav framåtlutad..
hittills så har den bara lättat halvofrivilligt över krön o likn.

Tror det var Janne Leek eller Bosse Rindar som predikade angående att hålla för hårt i styret för att dämpa svängningar:
Du är människa.
Motorcykeln är motorcykel.
Låt motorcykeln vara motorcykel, den är bättre på det än du.
Slutsats: "Relax, enjoy the ride.."

så, då va nya hojen hämtad. Den är inte den snyggaste i världen, men det går ju att fixa... Prestandamässigt är den riktigt grym :D Va ut en liten snabbis bara för att känna på den, gick fint att rycka upp den på 3:an utan koppling :)

Körde inte mer än ett par km, tycker fortfarande den känns nervös. Så här ser det ut vid styrkronan, får fan inte plats med en styrdämpare där...

Bifogat

• styrkrona -liten.JPG
    styrkrona -liten.JPG
    37.4 KB · Visningar: 115
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP