Styrdämpare, nytt eller begagnat? Och VAD?

  • Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Hur mkt skiljer det sig från styrdämare till styrdämpare när det gäller "normalt" gatbruk och lite wheelande? Spelar det någon roll om man kör med öhlinare eller något mindre överprisat?

Begagnatmarknaden för R1-dämpare var inte som jag trodde den skulle vara... Har sökt här och på blocket, och det finns inte mkt begagnatdelar gällande styrdämpare, och det som finns är 3000:- för en begagnad öhlinare. Jag är medveten om nypriset, men hur kan en sådan liten pump/dämpare vara så fruktansvärt dyr egentligen? Det är väl en tämligen enkel konstruktion?

Alltså; Har ni några tips på vad och vart jag ska styrdämparen till rettan?
 
Last edited:
Har ingen aning om kvalitér osv, men jag har beställt en ny Öhlinare ifrån US till min hoj. Ca 420 dollars kostar den med mountkit. Frakten har jag ingen aning om vad den kostar. Den ligger nog hos polaren i L.A och väntar (han borde ha varit och hämtat den nu), kanske sticker över i Feb, annars får han skicka den.

//D
 
Det lutar lite åt Daytona, renoverbart, 7 inställningar, komplett för 2700:- nytt till rettan.
Tack för förslagen alla!

Någon som har Scotts performance?

287.jpg

29.jpg

Ska tydligen vara väldigt bra. Fungerar det lika effektivt som det ser tufft ut så lär det vara asbra :)
3000:- från staterna.
 
Last edited:
Kay skrev:
Det lutar lite åt Daytona, renoverbart, 7 inställningar, komplett för 2700:- nytt till rettan.
Tack för förslagen alla!

Någon som har Scotts performance?

287.jpg

29.jpg

Ska tydligen vara väldigt bra. Fungerar det lika effektivt som det ser tufft ut så lär det vara asbra :)
3000:- från staterna.

Har också kollat lite på scotts, ser för jävla tufft ut :D

Inte scotts men ungefär likadan
vore fint på min zx10a
http://www.sportbikez.net/bikepics/1102557996.jpg
fast den ska vara grön hähä :D
 
Begagnat käns lite farligt, kan ju vara på väg att bli slut.
 
Öhlins har en nästan exakt likadan som de anser vara för offroadbruk..
 

Bifogat

  • styrdämp.jpg
    styrdämp.jpg
    98.5 KB · Visningar: 39
All_to_slow skrev:
Öhlins har en nästan exakt likadan som de anser vara för offroadbruk..
Exakt, det var precis det jag tänkte på. Den ena måste vara tillverkad av den andra eller på licens för de ser ju exakt likadana ut på bilderna.

Har aldrig heller sett den typen av dämpare på något annat än enduro.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top