Styrdämpare CBR600RR?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Hur har ni som tävlar med CBR600RR 07-08 löst det med styrdämpare?

Orginal sitter Hondas elektroniska styrdämpare som jag förmodar inte är mkt att gilla när det gäller racing. Såna här fina elektroniska orginalgrejer brukar ha en förmåga att endast fungera under speciella förhållanden.

Öhlins har ingen för CBR600RR 07-08, har pratat med lite folk jag känner där och dom har gjort en och annan specialare men det finns ingen produktion för Hondan.

Scotts och GPR har en modell som monteras ovanpå styrkronan. Någon som har erfarenhet av dom, framförallt i race-sammanhang?

Men, berätta ni som har tävlat med hojen, överaska mig och säg att orginal-honda-blabla whatever fungerar, eller gör den inte det?

/Nitrous

Last edited:
Hei!

det går ann å bruke den orginale styredemperen, men det beste er å kjøpe en styredemper ifra HRC (honda racing corporation). Den er helt lik den orginale styredemperen i utseende, men den kobles ikke opp imot elektronikken på sykkelen. den fungerer som en vanlig styredemper hvor man velger selv hvor mye kraft/motstand det skal være.
Denne har jeg brukt på mine sykler:)

har du byttet ledningsnett på sykkelen? hvis du har byttet det, er du helt avhengig av en styredemper. Men hvis du kjører med orginalt ledningsnett, så går det ann å bruke den elektroniske som sitter på sykkelen orginalt. De første racene i 2007 kjørte jeg med alt standard, fordi jeg ikke hadde fått kit-delene enda. Det gikk veldig greit...

Daniel "kubbis" Kubberød #61

Jag körde till en början med orginalet men tappade förtroendet för den när jag skulle köra på knixigare banor då den för mig kändes ganska oförutsägbar, jag kör nu med en WP från grevens som funkar perfekt! enda minuset är att tändningslåset måste demonteras... jag är nöjd i alla fall.

sedan så har jag en kompis som har en öhlinare på vänstra sidan på sin CBR, han har löst det enkelt med en liten "triangelbricka" för att fästa på befentliga fästen i ramen. (titta bifogad bild)

Sedan har jag också en kompis som kör med en GPR dämpare som sitter ovanpå styrkronan, detta är dock på en triumph 675... men han är nöjd.

Bifogat

• ohlin.jpg
    ohlin.jpg
    15 KB · Visningar: 1,005
Det finns Wilbers styrdämpare till CBR 600 07-08, som monteras vid styrkronan :)

Tack för alla tips.

Kubberød #61, var köper man helst HRC delar för bästa pris?

Wedell, har du någon bätter bild (större) på Öhlins lösningen? Maila kanske? PM för mail adress om du har bilden i större storlek/upplösning.

*Superlight*, bra ÅF på Wilbers?

Tack igen alla.

/Nitrous

Det är Ten Kates fäste å en WP dämpare du har.... Sen har WP tagit fram ett kit som man monterar på sidan....

// Mathias

Jag körde till en början med orginalet men tappade förtroendet för den när jag skulle köra på knixigare banor då den för mig kändes ganska oförutsägbar, jag kör nu med en WP från grevens som funkar perfekt! enda minuset är att tändningslåset måste demonteras... jag är nöjd i alla fall.

sedan så har jag en kompis som har en öhlinare på vänstra sidan på sin CBR, han har löst det enkelt med en liten "triangelbricka" för att fästa på befentliga fästen i ramen. (titta bifogad bild)

Sedan har jag också en kompis som kör med en GPR dämpare som sitter ovanpå styrkronan, detta är dock på en triumph 675... men han är nöjd.

Tack för alla tips.

Wedell, har du någon bätter bild (större) på Öhlins lösningen? Maila kanske? PM för mail adress om du har bilden i större storlek/upplösning.

Tack igen alla.

/Nitrous

I norge så kjøper jeg den ifra Kellox, (importøren) men jeg regner med at den kan kjøpes gjennom forhandlere også..
men sjekk www.tsrworldwide.com
Her får du delene rett ifra japan, jeg så at demperen kostet ca 5000.NOK.
Men den passer ihvertfall rett på hojen, også slipper man at den blir i veien...

Tack för alla tips.

Tack igen alla.

/Nitrous

Det kan jag fixa!
släng in din mejl i ett PM till mig så ska jag se vad jag kan fixa till dig!:tummenupp

Köpte Matris ifrån Effektbolaget genom Mp-Racing och ser precis ut som öhlins med feste i styrkronan samt tanken täcker den för smuts och dyl.
Mycket bra för att vara Made in Italy.....
Har kört med öhlins och denna känns lika bra....

Hoppas det hjälper lite

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...