Styrclips zx9r?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Timeade in mina nya ställbara kamdrev igår och när jag skulle dra kamöverfallen så hittade jag inte styrclipsen till kammarna. Förutsatte då att jag hade slarvat bort dom och gick för att plock dom i restervdelsmotorn vilka också saknades. Bläddrade då upp sprängskissen för toppen i kawas egen verkstadsmanual och kunde till min förvåning inte hitta några clips på sprängskissen, varpå jag ringde AVA som inte heller kunde hitta några clips på reservdelslistan. Ska inte zx9an ha några styrclips och isof varför finns det då spår för dom i både kammarna och överfallen och hur har dom då tänkt sig att hindra kammarna från att röra sig i sidled? :confused:
 
Har du inte flänsar på kammarna, typ mitt på nånstans?
 
Mattias skrev:
Har du inte flänsar på kammarna, typ mitt på nånstans?

Mattias du är ju bara för klok, det är klart det var flänsar på kammarna :Bugar . Blev dock väldigt konfunderad då zx7an har clips och då det även står "guideclips bolts" i zx9 manualen, undrar varför dom brytt sig om att fräsa spår i kammarna för clips som ändå inte används? :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top