Styr-problem..

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Bytte packboxar på ZXR'en och när jag nu kör rakt ser jag att kronan är vriden lite lätt åt höger. Jag HATAR verkligen såna här detaljer (är tyvärr lite pedant) och undrar vafaen det beror på. Är det så enkelt som att övre och undre kronan var lite vridna när jag stack in gaffelbenen igen eller?? Tacksam för råd. Detta har garanterat kommit sedan jag var isär med hojjen, jag vet att det inte var så innan.

Pelvan skrev:
Bytte packboxar på ZXR'en och när jag nu kör rakt ser jag att kronan är vriden lite lätt åt höger. Jag HATAR verkligen såna här detaljer (är tyvärr lite pedant) och undrar vafaen det beror på. Är det så enkelt som att övre och undre kronan var lite vridna när jag stack in gaffelbenen igen eller?? Tacksam för råd. Detta har garanterat kommit sedan jag var isär med hojjen, jag vet att det inte var så innan.

En anledning kan vara att du sätter ihop och skruvar åt saker i fel ordning. Jag tror det finns beskrivningar på detta ute på nätet. Huvudpoängen är att man inte bygger in några spänningar. Framaxeln och gummiklubban är dina vänner.

Eller så är gaffelbenen böjda :(

En rak, spänningsfri gaffel är ingen pedantfråga utan viktig för väghållningen!

jag gjorde samma misstag när jag bytte packningar. Jag hade lyckats rotera gaffelbenen i styrkronan. Så jag lossade på skruvarna och rätade sen drog åt.. funkade perfekt.

Pelvan skrev:
Du har med största sannolikhet besvarat din egen fråga.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år