Styr-ändar GSX-R1100/750 oljekylt

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Hej, jag slog till på de här som påstås passa:

"1989-1992 GSXR1100 models . Suzuki # 56200-40821, NEW, OEM NOS "

Liknar infästningen på dessa original eller är de bäst som blysänken till kastspöt ?
Original kostar ett par från Suzuki nästan uppåt 1000-lappen,
dessa 10 dollar styck.

Jag har förhoppningen att de skulle kunna tänkas passa på en 88:as 750 även om 750 inte har exakt samma clip-on-styre som 1100:an. Har jag fel ? Jag får se nästa vecka när de dyker upp.

e1_1_b.JPG
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
På min 90'a ser de ut som den klumpen till höger. De ligger i min låda "för prylar jag aldrig någonsin kommer att använda". Fast så där blanka är de inte.

gunnar_gt750 skrev:
Hej, jag slog till på de här som påstås passa:

"1989-1992 GSXR1100 models . Suzuki # 56200-40821, NEW, OEM NOS "

Liknar infästningen på dessa original eller är de bäst som blysänken till kastspöt ?
Original kostar ett par från Suzuki nästan uppåt 1000-lappen,
dessa 10 dollar styck.

Jag har förhoppningen att de skulle kunna tänkas passa på en 88:as 750 även om 750 inte har exakt samma clip-on-styre som 1100:an. Har jag fel ? Jag får se nästa vecka när de dyker upp.

e1_1_b.JPG
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag funderade mer på klumpen till vänster och den ganska tunna skruven - såg det ut så där i original ? Nåja jag kommer att få reda på svaret i vilket fall som helst genom praktisk erfarenhet. På min sitter några andra eftermarknads-ändar i blå anodiserad färg.
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Qwerty skrev:
Precis så där ser mina ut. 750 RW 92a.

Det visade sig vara Suzuki originaldelar i oöppnad påse. Passade bra när jag kom på hur expandermekanismen i styrena fungerar. Det som gjorde att de såldes billigt är förmodligen att det hade börjat nöta hål i en påse mellan skruv och styrände så att det fanns någon liten lätt repa i metallen och då kommer nog kunderna som betalar fullt pris hos Suzuki-handlaren tillbaka med dem. Men den sidan kunde man vända neråt så det inte syns. Jag slog till nu även på de kvarvarande två som killen hade, 10 dollar styck. Normalt kostar de 38 dollar styck från Suzuki i USA, 30 pund från England. Så nu torde det framtida behovet av styrändar vara mättat för min del.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top