Styrändsbackspeglar Honda CBR 600RR

anders.666

Medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Gbg
Hoj
Yamaha YZF-R3 -20
För det första; är detta en bra idé alls för nämnd mc? Jag undrar om någon här har erfarenhet av att montera sådana på en CBR 600RR? Jag kollade runt lite och beställde ett par billiga Phoenix-speglar från hojstyling.se, bara som ett test egentligen :dummer

Jag har lyckats skruva av styränden fast är osäker på om jag måste ta bort något mer. Har sett hemska klipp på Youtube där de sliter ut innanmätet i själva handtaget, och tar bort handtaget också i vissa fall:smasha Speglarna har ju en del som är tänkt att expandera inuti handtaget för att sitta stabilt (som jag fattar det) men vet inte riktigt hur ännu...

Är inget måste att få på dessa asså, jag tänker inte kompromissa med sikten bakåt (som iofs inte är fantastisk original heller haha...), ville bara ge det ett försök o se hur det känns. Tacksam för tips! Ha det gott.
 
Styrändarna sitter fastskruvade i vibrationsdämpare. Försök att behålla dessa om det går och undvik expanderdelen som följer med backspeglarna.
Har du inte blinkers i backspeglarna?
Min personliga åsikt är att styrändsbackspeglar är posörsrekvisita.
De sitter för långt ner, är för små, vibrerar och är otroligt utsatta. De hör inte hemma på en sporthoj.
 
Har satt styrändsbackspegel på en engelsk encylindrig hoj från Koreakrigets dagar. På den funkar det bra utan vibrationer.:va
 
Jag har styrändsspeglar på både Hondan och Triumphen och tycker det funkar kanonbra, då jag kört hojar med "vanliga speglar" så tycker jag att man ser mycket mer av axlar och armar i dom än med styrändsspeglarna som sitter längst ut på styret.

På ingen av dom hojarna är vibrationer nåt problem, Hondan har några speglar (runt 75 mm i diameter tror jag) från eBay och Thruxtonen har sina original. Satt dock Snell speglar på Thruxtonen då jag köpte den, men i dom var det smått på vägen hem efter köpet.

Styrändsspeglar passar väl på en sporthoj om den är från rätt tidsepok, men vete sjutton på en modern sporthoj.
 
Last edited:
Nu har jag iofs inte en CBR600RR, uan en Aprilia Shiver 750, och antagligen syrändspeglar som inte funkar så bra på en helkåpad hoj.
Men det tar en stund att vänja sig vid att man får titta längre ner men annars är armarna inte mer ivägen än vanliga speglar på en sporthoj.
Dock så får man sämre uppmärksamhet bakåt eftersom att speglarna hamnar ganska långt ut i synfältet.

Jag gillar dem dock, och fortsätter ha dem.
 
På vissa cyklar styrändarna är limmad också utöver en ändskruv...så kan det vara lite svårt få bort de utan att värma med värmepistol:)
 
Omg jag råkade radera mitt inlägg jag nyss gjorde smart e jag tydligen.
Iaf, intressant att höra era olika synvinklar (ha...ha...;)). Ännu inte monterat dem utan funderar på det över vintern, ingen brådska. Jäkla trist 4 mån uppehåll bara! :(
 
Hej, jag har ingen direkt erfarenhet utav det men jag gillar att du ska snygga till din hoj :D
Lycka till och lägg upp en bild på hur det blev.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top