Styrändar

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Jag hade lite tråkigt så jag fixade nya handtagsändar till hojen.

Detta är prototyp nr 1 (om jag nu orkar vidare utveckla)
 

Bifogat

  • handtagsände 001.jpg
    handtagsände 001.jpg
    14.9 KB · Visningar: 89
  • handtagsände 004.jpg
    handtagsände 004.jpg
    15 KB · Visningar: 74
  • handtagsände 002.jpg
    handtagsände 002.jpg
    14.3 KB · Visningar: 89
Ser ju riktigt fina ut.

Vilket material och så är de gjorda av??

Funderar du på att sälja sådna, vilket pris då? :)
 
dom är svarvade ur mässing för att man ska slippa rosten. Sen så polerade jag dom lite snabbt med våtslip papper upp till 1200 tror jag. Lite onödigt eftersom mässingen är så mjuk så den kommer bli repig ganska snabbt.
Kanske kunde ränka mig att göra ett par. Måste dock ha innerdametern på handtaget + den ytterdiameter man vill ha. Formen kan man ju göra som man vill med. Har funderat på spår som får runt. Eller en konisk variant. Pris vette fan. en hundring eller två :)
 
styrändar

Gör i Alu istället, Det är bättre och rostar inte!
Det är roligt att göra i egen design :yoparty
 
UrbanTiger skrev:
Shoppa ett par på Touringbutiken för 170:- nånting som nu ligger på hyllan här, 140 gram per stycket väger dom. Ett par Repsol handtagsgrepp ska åxå monteras till islossningen :yoparty
Var har du fått tag på Repsol handtagsgrepp? Har sett dem på Motorrad Bach men det känns lite onödigt att beställa från Tyskland bara för ett par handtags skull.
 
Om någon är intresserad så kan jag fixa i rostfritt stål, vilket väger lite mer än i alu :tummenupp
Problemet är nog bara att jag inte kan fixa före jul, jag har jääättemycket att göra!
 
Visst kan man göra den i alu men då väger inte skiten nåt. Vilket är meningen med det hela! rostfritt är ju så förbaskat hårt. Men visst går det att göra!
 
Falafelbabianen skrev:
"Gör i Alu istället, Det är bättre och rostar inte!"

Det är ju meningen att de ska väga lite oxå...

Man gör först en "innerdel" i gjutgärn eller något annat tungt, och sen gör man som en hylsa i alu över... Så brukar jag göra iallafall... :)

HA DE GÔTT
 
Ludde skrev:
Man gör först en "innerdel" i gjutgärn eller något annat tungt, och sen gör man som en hylsa i alu över... Så brukar jag göra iallafall... :)

HA DE GÔTT

Men att arbeta i gjutjärn är :zpy :zpy :zpy :(
Ta istället ett hårdmetallstål och en bit rostfritt, mycket varv men inte så mycket matning så blir det jättesexigt ändå... :)
 
Förmodligen självklart. Men inte för mig :kocko Varför i h_e vill man ha vikter där ute?

EDIT: (hoppas jag hinner)

Vibrationer ?
 
Last edited:
Limstift skrev:
Men att arbeta i gjutjärn är :zpy :zpy :zpy :(
Ta istället ett hårdmetallstål och en bit rostfritt, mycket varv men inte så mycket matning så blir det jättesexigt ändå... :)

Japp, så sant, så sant... Men man tager vad man haver hemma i garaget...:)

HA DE GÔTT
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top