Stypning av en yzf 750 -93

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Eftersom jag är totalt rudis på det här med strypningar så frågar jag här.
Går det att strypa en yzf 750 98hk till 25kw?
Blir den körbar?
Min grabb vill köpa en sådan och har inte åldern för att köra ostrypt.
Snabba svar är lika med tack

Går gör det! Inga problem

Fick för mig att swedie sa att den va ganska tung, så det blir väl ingen rungande fart på den direkt, men det är kanske det du vill?

/ Hannes

HanneZ skrev:
Går gör det! Inga problem

Fick för mig att swedie sa att den va ganska tung, så det blir väl ingen rungande fart på den direkt, men det är kanske det du vill?

/ Hannes
Jag tycker nog att 25kw är lite klent, men reglerna säger 18år/25kw
och då är det bara att rätta in sig i ledet.
Det är mest vållandebiten som jag tänker på om det händer något och han kör ostrypt.

Den kommer gå som en kasse skit när den är strypt. Vore jag som du så skulle jag leta upp en vettig hoj att börja åka med som funkar med strypningar. Det här med försäkringen har ju diskuterats till döds på forumet, olovlig körning är det ju iallafall, hur stor tur han sen har med om bolaget kollar hojen är en annan sak. Frågan du ska ställa dig är väl om du vill ha din 18-åring ute i trafiken med 125hk mellan benen. Skulle jag svara själv så är svaret ett stort nej. Du kan ju lätt lösa det genom att provköra hojen med jämna mellanrum och få grabben att förstå vad som kan hända om han kör olovligt.

BMW R90s skrev:
Jag tycker nog att 25kw är lite klent, men reglerna säger 18år/25kw
och då är det bara att rätta in sig i ledet.
Det är mest vållandebiten som jag tänker på om det händer något och han kör ostrypt.
mjo men reglerna tillåter bra mycket lättare hoj med 25kw än en yzf från 93. Det va så jag mena

/ Hannes

Har varit på bilprovningen idag med sonens snöpta Yamaha.
På dom lägre växlarna går den hyfsat men på dom högre är den ganska trött!
På bilprovningen kollades ramnummer och reg.plåten inget mera,
är klart olagligt ljud i hojen.
Tyvärr så är en bromsskiva skev, hade inte möjlighet att provköra/närvara vid köpet av hojen.
Ingen som har en bromsskiva till en YZF 750 -93 liggandes?

undrade om det är någon som har bra koll på var strypningarna sitter och hur isf .
enligt pappret ska det vara 70kw men ostrypt ska det vara runt 91,2kw =125 hk

OLJEKYLD GSXR skrev:
574040 Den kommer gå som en kasse skit när den är strypt. Vore jag som du så skulle jag leta upp en vettig hoj att börja åka med som funkar med strypningar. Det här med försäkringen har ju diskuterats till döds på forumet, olovlig körning är det ju iallafall, hur stor tur han sen har med om bolaget kollar hojen är en annan sak. Frågan du ska ställa dig är väl om du vill ha din 18-åring ute i trafiken med 125hk mellan benen. Skulle jag svara själv så är svaret ett stort nej. Du kan ju lätt lösa det genom att provköra hojen med jämna mellanrum och få grabben att förstå vad som kan hända om han kör olovligt.
Du har glömt att grabben är 18, provköra moppen är okej
men vid 18 måste han få ta egna beslut, visst prata med honom om det farliga med den effekten.
men provköra som någon diktator och säga nähädu den här stryper du,
det där tror jag inte på.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back