Stypning av 600 bandit

bandit 600

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bandit 600
Ny här på forumet. Har med en Suzuki 600 bandit som är strypt och jag vet inte var strypningen sitter om det är i förgasarna eller i insuget. men här är det så många som är duktiga på att meka med cyklar så att jag undrar om någon kan hjälpa mig? Det är en 99a

bandit 600 skrev:
Ny här på forumet. Har med en Suzuki 600 bandit som är strypt och jag vet inte var strypningen sitter om det är i förgasarna eller i insuget. men här är det så många som är duktiga på att meka med cyklar så att jag undrar om någon kan hjälpa mig? Det är en 99a
Hade en 98:a tidigare och den var strypt till 34 hk då jag köpte den. Den strypningen satt i förgasarna. Trottlarna hade ett litet hål borrat i sig som gjorde att de inte lyfte fullt. Jag bytte trottlarna men jag tror du kan plugga hålet med lämpligt material typ epoxy, eller nåt. Kostar nog inte så mycket att byta trottlarna på verkstad heller iofs.

Banditmannen skrev:
Hade en 98:a tidigare och den var strypt till 34 hk då jag köpte den. Den strypningen satt i förgasarna. Trottlarna hade ett litet hål borrat i sig som gjorde att de inte lyfte fullt. Jag bytte trottlarna men jag tror du kan plugga hålet med lämpligt material typ epoxy, eller nåt. Kostar nog inte så mycket att byta trottlarna på verkstad heller iofs.

Tackar, ska kolla om det är så.
Någon sa att det kan sitta ringar i locket på förgasarna så att dom inte går i topp. får riva ner det och kolla det oxå.

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!