Stypa en hoj på pappret!?

de kan väl vara så att den fortfarande är registrerad som 25kw, men att strypningarna är urplockade? då är de ju bara att registrera om den som fulleffekt för att få tillbaka pappret eller montera strypningarna igen så den blir helt laglig

Om hojen är registrerad som 25kW i denna stund så hade han inte haft något bekymmer. Då är det ju bara en fråga om man vill köra lagligt eller inte. D.v.s. om man ska sätta i strypen eller inte.

Tanken att bilprovningen skulle "förvara" intyget åt ägaren tills man registrerar upp hojen till full effekt igen ser jag som helt obefintlig.

Möjligen kan man få något utdrag/intyg på att motorcykeln är 25kW reggad om den fortfarande står som sådan i transportstyrelsens register. Om utdraget/intyget sedan skulle fungera om man vill strypa hojen på nytt vet jag inte, men jag skulle inte tro det. Det finns ju inget som knyter 25kW strypkittet till utdraget/intyget.
 
Last edited:
Jag skall strypa en ZX6R 2001 till min son och köpte en Alphatechnik strypsats (för övrigt samma leverantör som MC-Kompaniet) ifrån en återförsäljare i Tyskland inklusive intyg som mitt chassienummer står printat på. 1300:- fraktat hemma:tummenupp Tog 3 arbetsdagar att få hem.
Säg till om du vill ha namnet på denna åf?
Sparar 700:- i alla fall även om du då har 2 strypsatser:tungan
 
Hej, jag har kirrat en Honda cbr 900 men enligt lag får jag bara köra 25kW och den är på 100kW... Strypningen följer med, det är bara så att intyget saknas! Jag vet att man kan beställa på mc kompaniet. men jag är inte så sugen på att betala nästan 2k för bara ett papper... finns det inget billigare sätt? skulle vara underbart!

många kör strypt på pappret, men sen har hojjen mkt mer kw, billigt att försäkra men inget o rekomendera, skulle de hända nått får man inte ut en krona på försäkringen.
 
Varför uttalar sig "folk" om något utan att veta vad de pratar om?
Och varför angriper "folk" TS utan att ha läst vad han egentligen skriver?
Kunskap och läsförståelse, ni som saknar detta skall knipa igen er lilla trut!

Hoppas det löser sig för dig hachis och att hojen är körbar efter strypning.
 
jag vill ha namnet på den däremot ;)

Jag skall strypa en ZX6R 2001 till min son och köpte en Alphatechnik strypsats (för övrigt samma leverantör som MC-Kompaniet) ifrån en återförsäljare i Tyskland inklusive intyg som mitt chassienummer står printat på. 1300:- fraktat hemma:tummenupp Tog 3 arbetsdagar att få hem.
Säg till om du vill ha namnet på denna åf?
Sparar 700:- i alla fall även om du då har 2 strypsatser:tungan

Var hojjen alltså reggad för 100kw?

Vill bara dubbelkolla för om den har varit strypt står den med ganska stor säkerhet reggad som 25kw fortfarande och då är det bara att montera i strypningen igen och se glad ut.

men måste man änns ta dit hojen då? eller ska dom bara titta på den lixom.. skulle ju vara as bra om man själv kunde skriva ett papper att den är strypt! ska ringa och kolla med dem =) :yoparty
 
Last edited:
Du ska lyssna på Boris JR, det är en vis man :tummenupp

När du köper ett strypkit så är det INTE kittet du betalar för utan intyget. För att få strypningen godkänd ringer man efter montering bilprovningen och bokar en registreringsbesikning. Sedan går du dit med intyg för BÅDE strypning och montering. Det senare kan du själv skriva. Om hojen är strypt och intyget saknas så är det enda sättet att få ett nytt intyg att bänka hojen. Vilket förmodligen blir dyrare än ett nytt kit med medföljande intyg.

Köp ett nytt kit, ta det medföljande intyget. Skriv ett eget intyg om montering och låt den gamla strypningen sitta kvar.

Sedan kan du bege dig till bilprovningen.

Du slapp i vart fall montera eländet :banana

Okej! men då blir det nog så att jag beställer en ny strypning på mc-kompaniet! verkar vara lättast på alla sätt. :tuttar

Jag skall strypa en ZX6R 2001 till min son och köpte en Alphatechnik strypsats (för övrigt samma leverantör som MC-Kompaniet) ifrån en återförsäljare i Tyskland inklusive intyg som mitt chassienummer står printat på. 1300:- fraktat hemma:tummenupp Tog 3 arbetsdagar att få hem.
Säg till om du vill ha namnet på denna åf?
Sparar 700:- i alla fall även om du då har 2 strypsatser:tungan

Det skulle ju vara underbart! =) :yoparty

Varför uttalar sig "folk" om något utan att veta vad de pratar om?
Och varför angriper "folk" TS utan att ha läst vad han egentligen skriver?
Kunskap och läsförståelse, ni som saknar detta skall knipa igen er lilla trut!

Hoppas det löser sig för dig hachis och att hojen är körbar efter strypning.

tack =) löser sig gör det alltid på nått vänster, dock så priset det ända problemet =(
 
Last edited:
Jag har tillverkat en egen strypning.
Gav bilprovningen en ritning på strypningen samt ett intyg att en firma hade svetsat dit den.
Sen hade jag ett papper från suzuki som beskrev hur strypningen skulle se ut.
Det räckte gott och väl.
Tack för mig.
 
Det skulle ju vara underbart! =) :yoparty



Du har PM! Du har din sats hemma för under 1100:- inkl frakt:tummenupp Bara att beställa och glöm inte att ange hela chassienumret då detta printas på certifikatet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top