Stypa av en Cbr600 99?

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej skall ta bort strypbrickorna på en Cbr 600 99:a

Så nu till frågan, den är ju strypt till 25 kw nu men om jag ta bort brickorna lär jag väll byta munstycken och i så fall vilka munstycken skall man trycka i?
 
Behöver verkligen hjälp nu med det här av nån som har kolla på detta för inte ens killen på hondaverkstan kunde hjälpa mig med det här.

Nån som vet hur dom gör med munstyckena när dom stryper ner hojar med strypbrickor? den är strypt på firma i alla fall ev tidigare ägare.
Läste nånstans att dom stryper dom i gasen med, menar dom att dom har satt en skruv vid trotteln så att den inte går att dra i bott?
 
ta bort strypbrickorna bara o prova om den går. Hur ska ngn här kunna veta exakt hur just din cykel är strypt?
 
ta bort strypbrickorna bara o prova om den går. Hur ska ngn här kunna veta exakt hur just din cykel är strypt?

Jo men det fattar ju jag med men generellt när dom stryper på verkstad så borde dom ju göra likadant när dom slänger i samma brickor allihopa.

Men trodde bara att man måste byta munstyckenerna om man plugga igen motorn så där mycket för att få den att gå bra.

Men jag kanske har tänkt fel då men det var ju bara det jag ville veta.

Hur går hojen om man slänger i ett par brickor och inte byter munstycken då, nån som vet det?
 
Förmodligen går den som på halvgas. Iom vaccum förgasare så öppnar sig inte trotteln/trottelnålen så nya munstycken bör inte behövas. Har en förgasarbrygga till den hojen liggandes om du vill byta.

Att det är gjort på verkstad säger egentligen inte mer än att killen själv inte har gjort det. Endera har verkstaden utformat egna brickor och strypningar och sedan själva bänkat den. Eller så har de som de flesta hemmapulare satt i färdigt strypkit (som i sin tur kan innehålla både trottelstopp och brickor).
 
På min cbr600 97a så är det bara strypbrickorna isatta och sen ett egengjort trottelstopp som INTE ingår i strypsatsen. När vi ringde Honda så sa dem att dem bara stryper med brickorna och alltså inget trottelstopp så det är bara rycka dem om det är lika som på min, men de lär de väl va... Jag har iaf fått lära mig att dem i regel bara trycker i brickorna för att strypa så det lär ju vara så på din med...
 
ställa in fuggarna efter borttagning av strypning kan vara ett måste men de upptäcker du om grejerna går som skit.

allt beror ju hur personen har styrpt hojjen
 
Last edited:
ok tack så jäkla mycket för svaren, ryckte bort brickorna mellan förgasaren och cylindern sen hittade jag även att den var strypt vid trotteln satt några plastbitar där som hindrade trotteln från att öppna sig helt men nu när allt det är veck så går den kanon.

Hoppas tråden kan vara till hjälp för nån mer i framtiden i alla fall.
Tack dom som tog sig tid och ork att svara
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top