stylingdelar till honda x11??

Yeti

who´s that guy...?? GET HIM!!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
honda X11 -00
:huvet goddamn!! va svårt det e å hitta stylingdelar till x11 or, nån som vet nåt bra ställe?? =)

Atlas skrev:
Skall absolut ha dig i tankarna da jag ar och surfar pa mina tyska sidor!! :tummenupp
Om jag inte hor av mig sa onskar jag dig all lycka :tummenupp :tummenupp

okidok... man tackar o bockar... :D vi hörs!!

Atlas skrev:
Skall absolut ha dig i tankarna da jag ar och surfar pa mina tyska sidor!! :tummenupp
Om jag inte hor av mig sa onskar jag dig all lycka :tummenupp :tummenupp

tjena atlas,, tänkte bara höra en grej med dig..

jo jag bänkade min x11 häromdan o fick ut 137 hästar i motorn på 10500 varv.. jag undrar bara för att i spec ska den ju ha 140hk på 9000 varv.
nu har den ju gått ca 2200 mil o jag ska göra 2400 milarsservice snart.
men va tror du är det nåt som e skumt i motorn på den.. den går som en klocka i vilket fall som helst men det kan ju va kul o höra en åsikt från nån annan eftersom jag e rätt grön på hojar änsålänge..

aja ok hare bra
mvh/ yeti

Yeti skrev:

jo jag bänkade min x11 häromdan o fick ut 137 hästar i motorn på 10500 varv.. jag undrar bara för att i spec ska den ju ha 140hk på 9000 varv.
men va tror du är det nåt som e skumt i motorn på den.. den går som en klocka i vilket fall som helst men det kan ju va kul o höra en åsikt från nån annan eftersom jag e rätt grön på hojar änsålänge..

aja ok hare bra
mvh/ yeti

No offence.

Känns lite som du blandar ihop begreppen,X11 har 140 hk på veven orginal,så 137 på bakhjulet är mer än godtjänt då man räknar med en effekt förlust runt 13-15% ifrån motorn till bakhjulet.

Fd X11 ägare.

Kolla här.
http://www.pyramid-plastics.co.uk/pyramid_plastx.html

Surra runt lite här så hittar du lite länkar.
http://www.hondax11.com/

Last edited:
Även om den "bara" ger 137, beräknat i motorn, så är det helt ok. Alla hojar varierar lite grann när det gäller effekt. Tillverkaren lägger oftast effektsiffran lite i överkant jämfört med produktionshojarna.
För att inte tala om alla bromsbänkar, dom kan variera mycket dom också. Kör du cykeln i en bänk hos X och åker direkt till Y, som ligger i byggnaden brevid, så kommer det skilja i effekt. Varför, jo bänkarna skiljer sig i förhållande till varandra.

Wiseguy skrev:
Även om den "bara" ger 137, beräknat i motorn, så är det helt ok. Alla hojar varierar lite grann när det gäller effekt. Tillverkaren lägger oftast effektsiffran lite i överkant jämfört med produktionshojarna.
För att inte tala om alla bromsbänkar, dom kan variera mycket dom också. Kör du cykeln i en bänk hos X och åker direkt till Y, som ligger i byggnaden brevid, så kommer det skilja i effekt. Varför, jo bänkarna skiljer sig i förhållande till varandra.

ok.. thanks guys.. va bra, då kan jag släppa det då=)..
ska försöka skaffa lite nya prylar till den innan sommarn så tack för länkarna farbrorn :tummenupp .

ok hare bra!!!
hej :)

Yeti skrev:

aja ok hare bra
mvh/ yeti

Jag hade 128 hk i min på hjulet så var glad du :tummenupp

Yeti skrev:
ok men jag hadde 120 på hjulet o 137 i motorn :)

vet inte vad jag hade i motorn, kan man kolla det också i bänken eller räknas det ut??

Yeti skrev:
förresten när du hadde 128 på hjulet va din original då eller ?
:)

Japp den är helt original men jag letar slipon eller ev helsystem till den

X11

Jag har en X11 motor i min hoj byggt eget avgassystem, powercomander och pipercrossfilter, det gav 144 på bakhjulet så nog finns det pulver även i dom motorerna. Bara powercomadern gav 5 hk på bakhjulet så nog gör den nytta allltid. Om du inte har jort nått i din motor så skall du vara nöjd för jag har för mig att enligt de sifffror jag sett skall dom inte lämna mer än 130 på veven helt original.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph