Styling zx6r

Mekzon skrev:
Skulle det inte bli snyggt om du lackade tailgarden i samma vit som hojen? Lortaktigt, ja visst, men enhetligt.

Per Fireblade skrev:
Håller med föregående talare,färg vill vi se.Blir bra som fan annars :)

Färg kommer!... :tummenupp Ska bara plocka ner allt igen och sätta ihop dom så att allt håller!!

hållundan skrev:
Vad kostade den däringa undertailen?

:rodnar 700:- Men det är det värt om man vill ha en snygg hoj!!... :lol

Här är fulmek på hög nivå..lite alu plåt några poppnitar och buntband..voila en ny undertail.. :tummenupp

Bifogat

• MC 006.jpg
    MC 006.jpg
    132.9 KB · Visningar: 118
  • MC 005.jpg
    MC 005.jpg
    121.3 KB · Visningar: 93
Vad tycks om det här nu då?? Jag lekte lite med fronten av hojen idag, Och tänkte att jag inte ville ha mini blinkers som alla andra har, Så jag köpte till bakspeglarna istället!! Blev det snyggt eller?? :va Själv tycker jag att den ser lite modernare ut!! :)

Bifogat

• PICT8861.JPG
    PICT8861.JPG
    101.1 KB · Visningar: 114
  • PICT8866.JPG
    PICT8866.JPG
    99.8 KB · Visningar: 124
Mögel skrev:
Vad tycks om det här nu då?? Jag lekte lite med fronten av hojen idag, Och tänkte att jag inte ville ha mini blinkers som alla andra har, Så jag köpte till bakspeglarna istället!! Blev det snyggt eller?? :va Själv tycker jag att den ser lite modernare ut!! :)

Ser ju kanon ut!

Vissa verkar tycka att det är lite touring över blinkers i backspeglarna men det blir ju mer cleant.

Svanen skrev:
Ser ju kanon ut!

Tackar.... :Bugar

Svanen skrev:
Vissa verkar tycka att det är lite touring över blinkers i backspeglarna men det blir ju mer cleant.

Dom som tycker det ser touring ut är bara avundsjuka. :tungan
Tanken va att det skulle bli mer cleant och se lite modernare ut, Så jag kanske har lyckat då!!.. :)

Tycker att de är lite väl stora om jag får säga vad jag tycker... men smaken är ju som baken. Gillar vad du gör med röven ialla fall. :)

metkallica skrev:
Tycker att de är lite väl stora om jag får säga vad jag tycker... men smaken är ju som baken. Gillar vad du gör med röven ialla fall. :)

Ja jag tycker oxå dom är lite stora.. Men det får bli så iallefall nu i början kanske ändrar sen!! :)

Mögel skrev:

Biltema :hihi det blev ju ballt men är dom inte stora, jag tycker det skulle vara snyggare om dom va kortare.

TomTen6 skrev:
Biltema :hihi det blev ju ballt men är dom inte stora, jag tycker det skulle vara snyggare om dom va kortare.

Ja kanske lite kortare och smalare... Men dom är ju bättre än dom första jag köpte.. :3freak

Dessa tänkte jag sätta på först men ångrade mig när jag såg dom på hojen..

Bifogat

• PICT8787.JPG
    PICT8787.JPG
    79.7 KB · Visningar: 74
Hmmm :va Nu har det uppståt ett litet problem!! Jag ska ju lackera undertailen oxå men jag vet inte vad det är för färg kod på min hoj! :confused:
Är det nån som vet så skulle jag bli glad??
Jag vill ha koden för den Gröna och den vita färgen!!

Det finns väl nummerplåtsskruvar med belysning i?
Kommer inte ihåg vart jag såg det bara...
Troligtvis i någon biltillbehörskatalog.

Mögel skrev:
Föresten hur har du gjort med nummerplåts lampa???
Är det bara att borra ett hål och sätta en inne i hojen eller ska man köpa en liten och sätta precis ovanför plåten?? :va

Mögel skrev:

Haha, där ser man, har gjort exakt samma sak på min hoj, en zx6r - 96 för övrigt. Det blir en klar förbättring må jag säga. Min hoj är dock svart så jag åkte till mekonomen och köpte mig svart toningspray till bakljus, blinkers mm. Aplicerade detta på mina blinkers och det blev mycket bättre. Blinkersen "smälter in" i bakspegeln och jag fick en renare look.

Peace.

#48 ss600 skrev:
Det finns väl nummerplåtsskruvar med belysning i?
Kommer inte ihåg vart jag såg det bara...
Troligtvis i någon biltillbehörskatalog.

Jo såna har jag oxå sett, Men dom är väl inte lagliga???

Kung Faux skrev:
Haha, där ser man, har gjort exakt samma sak på min hoj, en zx6r - 96 för övrigt. Det blir en klar förbättring må jag säga. Min hoj är dock svart så jag åkte till mekonomen och köpte mig svart toningspray till bakljus, blinkers mm. Aplicerade detta på mina blinkers och det blev mycket bättre. Blinkersen "smälter in" i bakspegeln och jag fick en renare look.

Peace.

O fan :) , Har du nån bild???

Så säger du bara för att du vill härma mig.. :7peta

Mögel skrev:
Jo såna har jag oxå sett, Men dom är väl inte lagliga???

O fan :) , Har du nån bild???

Så säger du bara för att du vill härma mig.. :7peta

Hehe... Jag var först :banana men vem fan bryr sig. Ska försöka skaka fram någon bättre bild än den jag har på mobilen. Har alla tagna bilder på hojen uppe i Sundsvall. Bifogar dock en liten bild, med reservation för riktigt kas kvalitet.

Bifogat

• Bild(15).jpg
    Bild(15).jpg
    13.2 KB · Visningar: 86
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back