styling hjälp fzr1000 1995!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
eftersom försäkringarna kostar som dom gör och jag inte är gjord av pengar så vill jag fräscha upp min fzr med en ny bakdel från en nyare hoj så den ser mer racig och smidig ut men ett problem som jag ser det är den delen av ramen som går ut bakåt. ge mig ider på vad jag kan använda för bakdel.

Bifogat

• fzr.jpg
    fzr.jpg
    109.1 KB · Visningar: 82
tyvärr är detta en dålig bild men den bästa jag har för stunden,är det nån som är expert på paintshop så försök gärna bygga om henne lite där bak....

Holger skrev:
eftersom försäkringarna kostar som dom gör och jag inte är gjord av pengar så vill jag fräscha upp min fzr med en ny bakdel från en nyare hoj så den ser mer racig och smidig ut men ett problem som jag ser det är den delen av ramen som går ut bakåt. ge mig ider på vad jag kan använda för bakdel.

Tjena holger!

JAg byggde om min Blade med R1:ans bak, Ramen köpte jag redantillsågad men den var en orginalram som var moddad att passa R1:ans bakdel. Vet att det finns folk som satt på R1-ramen och byggt om den så den passar på din, ex såga av fästerna på din ram och svetsa på dom på R1 ramen (eller gixxer-ramen osv)

Nu e bilderna inte från en fzr men du fattar poängen :tummenupp

Bifogat

• bladebygge.jpg
    bladebygge.jpg
    93.1 KB · Visningar: 59
  • 6 kopiera.jpg
    6 kopiera.jpg
    103.9 KB · Visningar: 50
ja den är ju inte jätteful men går ju att få snyggare,men vill helst inte såga bort örona som går bakåt på min ram då den kan vara bra att kunna få tillbaks den till någorlunda orginalskick om man ska sälja nångång.
Nån som vet hur en fzr blir utan exup? tänkte kanske lätta den med ett helsystem men vet inte om det är värt det man kanske förlorar för mycket på mitten.

Hondan var fin fluppen..

bebbe skrev:
Fast jag tycker den är helt ok som den är, klassiker :tummenupp

Ja har osså funderingar kring det här? Hur viktig är bakramen? Kan man kapa av den hur som helst o sen svetsa ihop den?

HanneZ skrev:
Ja har osså funderingar kring det här? Hur viktig är bakramen? Kan man kapa av den hur som helst o sen svetsa ihop den?

det bakramen är till för är att se till att inte föraren trillar ner på bakhjulet.....
och funkar som fäste för kåpa och lyse..
det spelar ingen roll på hur hojen beter sej på vägen..

gör ett bra jobb om du ska ha nån där bak bara.

Holger skrev:
Nån som vet hur en fzr blir utan exup? tänkte kanske lätta den med ett helsystem men vet inte om det är värt det man kanske förlorar för mycket på mitten.QUOTE]

jag hade en FZR1000 -88 förut och den har ingen exup...

den var lite slö i botten och mellan men när den kom upp på varv så var den riktigt pigg... lite "ketchup" effekt..

bara att tagga ner när man ska köra om. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...