Styling FZ6, röda kulan

• Thread starter Thread starter creare
  • Start date Start date
4491_IMG_PMZ.jpg

http://barracudamoto.it/DettaglioProdotto.aspx?IDP=1243&CAT=20

kolla in de ist .. de sista var nästan coolast

Jävlar, de sista där var riktigt snygga :dreglar
Saftigt med 1 174 kr + frakt/tull dock.. Har du beställt därifrån tidigare?

Dem var också clean'a :tummenupp Vet du hur många mm gängan är på?

Har riktigt svårt att bestämma mig haha..

Vilken gänga menar du?
Är en typ av "gummiexpander" som man trycker in i styret. Själva gummibussningen är utbytbar om den inte passar i styret, man får med ett par olika dimensioner. Bara att plocka bort styränden och sätta dit spegeln alltså. Om du menar själva bulten som är genomgående så är det vanlig m6 har jag för mig.

Vilken gänga menar du?
Är en typ av "gummiexpander" som man trycker in i styret. Själva gummibussningen är utbytbar om den inte passar i styret, man får med ett par olika dimensioner. Bara att plocka bort styränden och sätta dit spegeln alltså. Om du menar själva bulten som är genomgående så är det vanlig m6 har jag för mig.

Ok, syfta på bulten som går in i styret. Smart lösning med "gummiexpander'n". Ska kolla mer på dem ikväll.
Tack för tipset :tummenupp

trött ja blir. försöker själv att beställa från den sidan, men får hela tiden "
Errore operazione non eseguita correttamente " när jag ska trycka slutför köpet i pricip... :huvet tack för att man förstår vad man ska lösa när det står på jävla pastaspråket... :tummenner

trött ja blir. försöker själv att beställa från den sidan, men får hela tiden "
Errore operazione non eseguita correttamente " när jag ska trycka slutför köpet i pricip... :huvet tack för att man förstår vad man ska lösa när det står på jävla pastaspråket... :tummenner

Jobbigt. Enligt Google translate;

Översättning från italienska till svenska
"Fel drift inte utförts korrekt" haha.. Säger mycket.. :tummenupp:näsblod

Händer lite just nu pga väder, kan inte få ut hojen o mekkkkka.... Väntar fortfarande på fotpinnar & oljelock från ******* (hänger inte ut förens delarna kommit), beställde dem den 2:a feb... Ringt två gånger också så säljarn är medveten.

Men så fort vädret tillåter så skall luftfiltret på, fotpinnarna skall bytas ut samt oljelock och nya lampan.
Sen blir det montering av nya drevet. Kan nån bidra med meekk-hjälp angående det så uppskattas det enormt.

Nästa att införskaffa är speglar och styränds-muttrar.

Letar fortfarande efter svarta broms & kopplingshandtag som passar.

//creare

såg det. Alltså när jag tänkte beställa, så tänkte jag att jag så gott som aldrig använder 4 fingrar , och så gott som alltid 3 fingrar på både broms och koppling. Speciellt eftersom kopplingen på yamaha är så jävla seg.
På bromsen använder jag två fingrar när jag vill ha finlir i kurvor, eller när man bara justerar hastigheten lite.

Jag tror att jag hade beställt kort koppling och långt bromshandtag. det framgår inte hur korta de är på bilden, men kollar man HÄR så står det att de är 3,17 cm kortare än standard. Jag hade satt en rulle eltejp 3,3 cm in på handtaget, så att jag simulerar kulan, och kört runt lite för att se om det stör mig att bromshandtaget är så kort

såg det. Alltså när jag tänkte beställa, så tänkte jag att jag så gott som aldrig använder 4 fingrar , och så gott som alltid 3 fingrar på både broms och koppling. Speciellt eftersom kopplingen på yamaha är så jävla seg.
På bromsen använder jag två fingrar när jag vill ha finlir i kurvor, eller när man bara justerar hastigheten lite.

Jag tror att jag hade beställt kort koppling och långt bromshandtag. det framgår inte hur korta de är på bilden, men kollar man HÄR så står det att de är 3,17 cm kortare än standard. Jag hade satt en rulle eltejp 3,3 cm in på handtaget, så att jag simulerar kulan, och kört runt lite för att se om det stör mig att bromshandtaget är så kort

sjukt bra tips, att man inte slagits av den tanken :tummenupp Tråkigt dock att man får vänta så jävla länge innan man kommer ut med hojen på vägarna... :näsblod

kombinationen av att ha kort koppling + lång broms kan nog se jävligt snyggt ut också .

Back