Styling CBR 900 rr -99?

Geordie

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
Kawasaki z1000 -09
Tjena! är ny här, har sökt efter en tråd i forumet med det jag behöver utan lycka. Ber om ursäkt om jag missat den! Ber även om ursäkt om jag postat i fel forum, jag ansåg att detta passade bäst. Hursomhelst ska jag köpa en cbr 900 -99 och behöver tips på vad jag kan göra med den? bakdel? färger? vilka delar passar etc. Hade väl inte tänkt vara allt för hardcore, då det blir mitt första projekt:)
Tacksam för svar.

Ta bort så mycket "svartplast" från bakdelen som möjligt. Lämna nått å fästa plåten i bara(kolla mitt garage så ser diu hur jag har gjort). Har du en vettig skön nacke så plocka speglarna, vissa hojar ser ut som fan utan speglar så kolla så allt blir najs innan du plockar speglarna. Fixa en schyst kolfiberljuddämpare om du inte redan har en.. :yoparty:yoparty:gnissla

Nytt kåpsett från E-bay ändrar färgerna radikalt. Visst man få lackera om tanken själv men gör man det svart hos närmaste lackeraren s blir det inte allt för dyrt.
Leta runt lite efter kina-kåpor här på sporthoj så ser du vad folk tycker om dem.

Sök på engelska ebay.co.uk efter "fairing set honda fireblade"

Det är väl den på blocket för 25k du tänker köpa?
Det satt väl redan lite kolfiber på den? Såsom framkåpa och bakdel?
Försök att göra nånting av dom prylarna kan väl vara en idé?

Eller som Wiseguy skrev ett nytt kåpset ifrån ebay.

tack för alla tipsen! ska kolla in ebay men jag hade tänkt mig att lackera om alltihop, då en bekant till mig är lackerare, så hade tänkt göra ngt grymt! fälgar och alltihop. Måste dock göra ngt åt den extremt klumpiga bakdelen!

Kom på en sak till! säljaren säger att han inte har alla papper på den? vad kan man göra åt det?

Last edited:
Vad menar du med att han inte har alla papper på den???
Du får nog precisera dig lite om vad som saknas?

Ta bort så mycket "svartplast" från bakdelen som möjligt. Lämna nått å fästa plåten i bara(kolla mitt garage så ser diu hur jag har gjort). Har du en vettig skön nacke så plocka speglarna, vissa hojar ser ut som fan utan speglar så kolla så allt blir najs innan du plockar speglarna. Fixa en schyst kolfiberljuddämpare om du inte redan har en.. :yoparty:yoparty:gnissla

Man plockar ALDRIG speglarna! Dels för din egen säkerhet, MEN också för att får du snuthäng så kan du köra ifrån de utan att vända på huvet och vid ev torsk så kan du hävda att du aldrig sett eller hört dem.
Plocka speglar är mest bara omoget!

Ja asså, han har ägarbevis, jag missuppfattade han, men han har inget typintyg, (heter det så) hur viktigt är det egentligen?

Man plockar ALDRIG speglarna! Dels för din egen säkerhet, MEN också för att får du snuthäng så kan du köra ifrån de utan att vända på huvet och vid ev torsk så kan du hävda att du aldrig sett eller hört dem.
Plocka speglar är mest bara omoget!
Att få snuthäng är mest bara omoget.

Ja asså, han har ägarbevis, jag missuppfattade han, men han har inget typintyg, (heter det så) hur viktigt är det egentligen?

Men backa bandet nu.....har han ett normalt svenskt registreringsbevis? låter ju lite märkligt, gör inget dumt, kolla upp den hos Transportstyrelsen innan affär....

Ägarbevis?? Menar du svenskt registreringsbevis?
Eller är den en importhoj som du skall göra en ursprungskontroll på?

Som någon skrev kolla upp hojen med Transportstyrelsen innan affär för detta låter mkt egendomligt?:va

Ja det är nog det ändå, 1800 är lite för en -99a, var kan man få tag på kåpor till den för ett shysst pris? behöver inte vara lackade.

Ja helt klart, men det är svårt att avgöra om man kan lita på företaget. Ser ju lite skumt ut!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul