Stylade R6 bilder sökes!!

snowball skrev:
Vad tyckte du om slangarna och puckarna? passar O.K eller?

fick dom nu men ser riktigt fina ut:tummenupp

funderar ju på hur man ska bära sig åt för att at bort dom gammla slangarna bäst :confused:

Öhlins dämparen monterade jag igår, fick åka och köpa en 36 blocknyckel på biltema:D men har en känsla av att den sitter lite snett men den va nice

Mr Helmut skrev:
nu kan ni inte mobba mig för epa traktor:D

har köpt lite nya saker nu

är det ingen mer som gör något roligt med sin r6a?

Jodå, en hel del i det dolda. Undertailen har nu fått sin vita originalfärg. Bromsslangarna är monterade, tailraisern är snart klar. En ny reggskyllthållare är utskuren i rostfritt. Men mycket mer kommer att ske innan snön tinat bort.

Edit: Har lagt till hur regskylthållaren kommer att se ut.

Bifogat

• undertail.JPG
    undertail.JPG
    88.4 KB · Visningar: 82
  • tailraiser.JPG
    tailraiser.JPG
    47.2 KB · Visningar: 62
  • bak.JPG
    bak.JPG
    114.1 KB · Visningar: 108
  • regskylthållare.JPG
    regskylthållare.JPG
    35.8 KB · Visningar: 62
  • 600RR[1].jpg
    600RR[1].jpg
    58 KB · Visningar: 107
Last edited:
rosena skrev:
Vad gick styrdämparkitet på?
Ska köpa r6 nu till våren... så tänkte man kunde sätta på en sån :)
Både bra å snyggt liksom !

MVH

de va 4900 eller nått sånt nu men jag fick den till 4400kr

snowball skrev:
Jodå, en hel del i det dolda. Undertailen har nu fått sin vita originalfärg. Bromsslangarna är monterade, tailraisern är snart klar. En ny reggskyllthållare är utskuren i rostfritt. Men mycket mer kommer att ske innan snön tinat bort.

ser bra ut:tummenupp

Mr Helmut skrev:
funderar ju på hur man ska bära sig åt för att at bort dom gammla slangarna bäst :confused:

Bak är lite lättare, kan vara lagom att börja med. Fram sitter det ett par besvärliga klammer monterade på konsollen för signalhornet. Kan vara lämpligt att montera lös denna först (sitter med två insex-skruvar). Annars är det väldigt trångt att ta lös klammren då dessa sitter tätt mot framgaffeln. I övrigt skall det nog inte vara några bekymmer.

snowball skrev:
Bak är lite lättare, kan vara lagom att börja med. Fram sitter det ett par besvärliga klammer monterade på konsollen för signalhornet. Kan vara lämpligt att montera lös denna först (sitter med två insex-skruvar). Annars är det väldigt trångt att ta lös klammren då dessa sitter tätt mot framgaffeln. I övrigt skall det nog inte vara några bekymmer.

såhär ser det ut efter kvällens jobb, fick ihop kopplingen också

dock känns det som att styrdämparen sitter lite snett:3freak
dsc00114.jpg

dsc00116.jpg

Såg väldigt bra ut det där. Svårt att avgöra hurvida styrdämparen sitter snett eller ej, ser bra ut på bilden. Hur gick det med puckarna?

snowball skrev:
Såg väldigt bra ut det där. Svårt att avgöra hurvida styrdämparen sitter snett eller ej, ser bra ut på bilden. Hur gick det med puckarna?

jag hade inte tid till att greja med puckarna får bli i kväll eller i morgon, men dom såg då bra ut.

bak gick ju fint att montera men vi får se hur det går fram såg ju lite jävligt ut runt tutan

Ja den e ricktigt fin!.. har inte haft den så länge . knappt ett halvår

Mr Helmut skrev:
såg riktigt snygg ut?

haft den länge eller?

Ja det va ju kul att ni kolla reg nr ! =) .. skulle först ta bort reg nr i PS men trode inte folk bryde sig om att kolla reg nr här på detta forum . .men jaja . .kan bara upmana er som kanske e kriminella att hojen står inte på denna addres =)

En sak till.. hur många här har sin hoj stående på sig själv som e under 25 ????? nä just de ! =)

CHRiS_82 skrev:
En sak till.. hur många här har sin hoj stående på sig själv som e under 25 ????? nä just de ! =)

Är 21 och har hojen stående på mig själv, tycker det blir enklast så.
Min hoj - mitt ansvar

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back