styla/tuna en SV650s?

chox skrev:
Njae, kåpan kommer från Sharkskinz, och där har de också solotails till SV.

Sharkskins har bara race-kåpor m a o passar inte på befintliga "S"-fästen för lampor eller mätare.

http://www.2wheeljunkie.com/

Däremot gör helkåpor för både race och gatbruk, anpassade för orginal kåpfästen med mätare och lampor.

hur mycket nytta gör en styrdämpare? finns det fler än denna att välja på? man vill ju helst ha en öhlinare lixom...

Bifogat

• tuning_sdämpare.jpg
    tuning_sdämpare.jpg
    40.5 KB · Visningar: 467
SV-RIDER skrev:
Hallo !

Jag håller på och snickrar lite på min bakända till sv:n
och undrar om man måste ha nummer skylts belysning om man hade tänkta att ta den genom besiktningen.
:confused:

EDIT:
Ja det måste man enligt en annan tråd.....
Finns det andra här som har byggt om bakdelen till SV ?
:tummenupp

Har inte hunnit göra om min ända ännu då våren kom så plötsligt.
Har hört att vissa släpper igenom trots regbelysningen saknats. Beror nog på humör mm. Ska besiktiga min i november så i värsta fall får man byta tebax när man väl fått på sin underkåpa.

Låter dyrt med styrdämp. Kan vara bra om du höjer bäkändan.

johanp skrev:
hur mycket nytta gör en styrdämpare? finns det fler än denna att välja på? man vill ju helst ha en öhlinare lixom...

Så länge som du inte ändrar styrgeometrin, höjer bak+ sänker fram för att få distinktare kurvegenskaper så har du ingen större nytta av styrdämpare på en sv.

låter bra det! man måste ha regplåtsbelysning och en röd reflex bakpå hojen.. annars har de en tendens att vilja stanna och beundra hojen ens.... =(

nån som vet vad det skulle kosta på ett ungefär att få hojen lackad så här? eller vad ett sånt där kolfiberrör går på?(är det ett regegade kanske?)

Bifogat

• aarons_house.jpg
    aarons_house.jpg
    87.7 KB · Visningar: 427
Mitt bidrag på ombyggda rumpor :D

Bifogat

• bakdel.jpg
    bakdel.jpg
    41 KB · Visningar: 385
Lite dåliga bilder men här kommer iallafall en till :)

Bifogat

• bakifrån.jpg
    bakifrån.jpg
    80.2 KB · Visningar: 399
:D
Tackar tackar...

byggd av material från en alu-skylt...

Back