Styla om Windows

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Styla om Windows "Tips"

Fick lite tips av min kusin här i förra veckan, som jag tänkte bjuda med mig av, det är säkert många som redan vet om dessa verktyg, men för er som som inte har en aning om detta, precis som jag, och tycker Windows i sig är jävligt tråkigt, så kanske detta kan bli nått att pula med när man får tråkigt.

Vi börjar med ett litet interface som heter Rocketdock ett litet skoj prog som gör att du kan favorit program i en liten rullista på ditt skrivbord, ska tydligen vara nå Mac ripoff, gillar denna sak skrapt... Mycket info och apps finns att ladda ner på hemidan...

Sen har vi ett annat interface som är lite mer avancerat, som heter Rainmeter, i detta fall bör man nog sätta sig ner och läsa på lite, men med detta inteface så kan man få till ganska häftiga saker...

För att kunna hitta apps till Rainmter så går ni till denna sida Customize.org, här finns både theman och skins...

Skickar med en bild på hur mitt skrivbord vart, inget avancerat, men är riktigt nöjd med det..

Bifogat

• wallpaper.jpg
    wallpaper.jpg
    85.8 KB · Visningar: 127
Last edited:
Det där är suveränt om man vill minimera tiden innan windows blir segt :tummenupp

Hade nått liknande på XP för 10 år sen (eller nått),
men det blev jävligt ostabilt, inte märkt några krascher och dylikt?

Det där är suveränt om man vill minimera tiden innan windows blir segt :tummenupp

Tyckte mitt windows vart snabbare när man kunde skala bort massa onödigt skit på skrivbordet +windows meny´n

Hade nått liknande på XP för 10 år sen (eller nått),
men det blev jävligt ostabilt, inte märkt några krascher och dylikt?

Inget än, dock bara kört med det i 1 vecka typ, det verkar förhållandesvis över förväntan stabilt som fan !!

OM man du ska prova detta jox, ska man välja 32 eller 64 bitars? Jag använder aldrig explorer 64 bitars, vet ej om Firefox 3.6 är 32 eller 64 bitars men gissar 32.

OM man du ska prova detta jox, ska man välja 32 eller 64 bitars? Jag använder aldrig explorer 64 bitars, vet ej om Firefox 3.6 är 32 eller 64 bitars men gissar 32.

Testa.... kör själv med Win 7 64

funkar det bara till Vista? jag har win7...

Kör Win 7 64, så det borde funka...

Är som sagt va, inte så jävla påläst, har själv nyss upptäckt dom roliga sakerna !

Hur mycket extra segar det ner en dator?

Windows har ju en tendens att bli segare och segare ju med processer det ska driva under körning...

Är det kanske rent av snabbare?

Jag kör XP i klassiskt läge för att minimera segheten, och för att enkelhet är kung :)

Hur mycket extra segar det ner en dator?

Windows har ju en tendens att bli segare och segare ju med processer det ska driva under körning...

Är det kanske rent av snabbare?

Jag kör XP i klassiskt läge för att minimera segheten, och för att enkelhet är kung :)

Jag har börjat jobba i Win7 x64 och till min glådje så går det också att ställa in i performance mode så man slipper all meningslös grafik, skuggor och animationer. En cool bakgrundsbild segar nog inte ner nämvärt.

Jag har börjat jobba i Win7 x64 och till min glådje så går det också att ställa in i performance mode så man slipper all meningslös grafik, skuggor och animationer. En cool bakgrundsbild segar nog inte ner nämvärt.
Var gör man den inställningen? Har letat men inte hittat.

Var gör man den inställningen? Har letat men inte hittat.

Jag kör engelsk och där gör man såhär

Start->högerklicka Computer->Properties->Advanced system settings

Fönstret som kommer upp är samma som i XP

Välj fliken Advanced

Under delen Performance klicka på knappen Settings

Klicke i Adjust for best performance.

Kan ju finnas något du vill ha. Klicka i det i listan.

Klicka OK.

Jo, "Less is more" är ju ett gammalt Unix-talesätt (refererade till terminalprogrammet "Less" och komandot "More"), nu kör jag inte Unix längre IOFS men jag tycker oftast att det stämmer ändå inom datorvärlden.

Less-bjäfs More-prestanda.

Nu kör jag Linux, och där finns det hur mycket bjäfs som helst att lägga till, animerade fönster med transparenta bakgrunder och ploppupp-svepöver-tittafram menyer, och trots att jag har en dator som orkar med (jag har provat dom) så trivs jag bäst med en dator som är avskalad och gör det den ska, så snabbt som möjligt.

Men jag kan förstå dom som vill göra sina datorer lite mer personliga, har man processor/minne/grafik så det räcker och blir över så skadar det ju inte heller.

Jag tycker det är krongligt!!!

Hur får man bort windows fältet där nere då?

Last edited:
Jo, "Less is more" är ju ett gammalt Unix-talesätt (refererade till terminalprogrammet "Less" och komandot "More"), nu kör jag inte Unix längre IOFS men jag tycker oftast att det stämmer ändå inom datorvärlden.

Less-bjäfs More-prestanda.

Nu kör jag Linux, och där finns det hur mycket bjäfs som helst att lägga till, animerade fönster med transparenta bakgrunder och ploppupp-svepöver-tittafram menyer, och trots att jag har en dator som orkar med (jag har provat dom) så trivs jag bäst med en dator som är avskalad och gör det den ska, så snabbt som möjligt.

Men jag kan förstå dom som vill göra sina datorer lite mer personliga, har man processor/minne/grafik så det räcker och blir över så skadar det ju inte heller.
Fördelen med Linux, är att allt ögongodis sköts genom hårvaran (grafikkortet), D.V.S ingen belastning på processorn öht :) Så i Linux kan man ha hur mycket effekter som helst på, datorn blir inte slöare ändå :) hade massor på när ja hade min PII:a :P Va skitfränt då, nu har jag bara så pass att det är snyggt och så det blir lätt att överblicka vart fönster m.m tar vägen när det minimeras o sånt.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage