Sturup Raceway 31 maj 13:00-17:00

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Ort
SKÅNE
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Tjena

Platser kvar i Vit grupp på söndag.
Bokningen stänger 2009-05-29 11:00
För mer information samt bokning gå till http://www.sydskanesemse.nu


Hållpunkter för dagen:
11:45 Grindarna öppnas
12:00-12:35 Anmälning öppnar/stänger
12:30 Flaggvaktsmöte
12:40 Förarmöte






Med vänliga hälsningar
 
Last edited:

BritBiker

____________
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
Några olika
Gul plats

Ytterligaren en GUL plats släppt.
:mad: för mig, men förhoppningsvis:bananaför nån annan.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Ny plats i röd grupp

Jag har nu släppt min plats i röd grupp.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det ser ut som om ni får vara beredda på både det ena och andra under morgondagen. Men i vanlig Sydskanes anda så skiner väl solen över SRW. :)
 

Bifogat

  • Sö 31_5.jpg
    Sö 31_5.jpg
    57.4 KB · Visningar: 68

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Det ser ut som om ni får vara beredda på både det ena och andra under morgondagen. Men i vanlig Sydskanes anda så skiner väl solen över SRW. :)

Klart det kommer bli solsken. Jag har lastat regnhojen idag också så jag gissar på att vi inte kommer se ett moln :rolleyes:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tack för idag :tummenupp

Synd bara att det klotades så förbenat, t.ex. gul grupp fick rödflagg på vartenda pass :huvet

Hoppas att ingen fick några allvarligare blessyrer...
 
Last edited:

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Ja tack för idag, särskilt till flaggisar o funktionärer som ställer upp i sånt här superväder. Mindre lyckat med alla avkörningar, vad tog det åt folk idag?
Hoppas ingen råkade ut för något mer allvarligt.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag trodde också att jag skulle åka av vid nåt tillfälle ...

vem var tjejen som låg ner och tog bilder precis efter rakan ? vill gärna se om hon fick nån bra bild på mig. Jag körde så sakta så att risken att det blev suddigt är minimal ;)
 
Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Hej från dagens depåchef:

Tack till alla flagg-funktionärer. Både dom garvade experterne och dom nyare. Ni var till stor hjälp vid alla avåkningar idag. Dom nya ska vara med ett par gånger mera, så blir ni också garvade experter. Tack till alla flaggisar.

Också tack til styrelsen, instruktører och ambulanspersonal. Gjorde mitt jobb i depån mycket lättare.

Hoppas alla hade kul idag. Trots en del avåkningar. Bara två personskador. Något med nyckelben, och en hand/arm. Allt borde vara ok igen efter några månader. (Been there, done that.) Krya på er.

Alla andra (och dom avåkta): Kom ihåg att det är roligare att åka hem efter en bra dag på banan utan skador på hoj eller ben. Man måste inte slå varvrekordet hela tiden. Vi har inga medaljer att dela ut ändå. Starta i lungt o säkert tempo och öka takten lite grann åt gången. En varm dag som idag är det också lätt att glömma dricka mycket vatten INNAN man blir dehydrerad o törstig. Finns en del avåkningar pga detta. Har ni druckit mindre än 1,5 liter idag, så har ni druckit alldeles för lite.

Annars: Ha det gott, ha det kul, keep smiling, och vi ses igan.

/Kristoffer
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Var ganska gött idag, tråkigt med så många avkörningar bara... Sen var det lite drygt att riktiga hojjen var sönder så man fick köra på sin gamla enduro 125:a, med sliten koppling :gnissla
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Ja tack för idag, särskilt till flaggisar o funktionärer som ställer upp i sånt här superväder. Mindre lyckat med alla avkörningar, vad tog det åt folk idag?
Hoppas ingen råkade ut för något mer allvarligt.

Värmen :gnissla

För låga däcktryck och en gasglad högerhand (genom sig själv känner man andra)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej från dagens depåchef:

Tack till alla flagg-funktionärer. Både dom garvade experterne och dom nyare. Ni var till stor hjälp vid alla avåkningar idag. Dom nya ska vara med ett par gånger mera, så blir ni också garvade experter. Tack till alla flaggisar.

Också tack til styrelsen, instruktører och ambulanspersonal. Gjorde mitt jobb i depån mycket lättare.

Hoppas alla hade kul idag. Trots en del avåkningar. Bara två personskador. Något med nyckelben, och en hand/arm. Allt borde vara ok igen efter några månader. (Been there, done that.) Krya på er.

Alla andra (och dom avåkta): Kom ihåg att det är roligare att åka hem efter en bra dag på banan utan skador på hoj eller ben. Man måste inte slå varvrekordet hela tiden. Vi har inga medaljer att dela ut ändå. Starta i lungt o säkert tempo och öka takten lite grann åt gången. En varm dag som idag är det också lätt att glömma dricka mycket vatten INNAN man blir dehydrerad o törstig. Finns en del avåkningar pga detta. Har ni druckit mindre än 1,5 liter idag, så har ni druckit alldeles för lite.

Annars: Ha det gott, ha det kul, keep smiling, och vi ses igan.

/Kristoffer
Bra inlägg Kristoffer! :tummenupp
Det tål att upprepas, kom ihåg att det är roligare att åka hem efter en bra dag på banan utan skador på hoj eller ben. Man måste inte slå varvrekordet hela tiden. Vi har inga medaljer att dela ut ändå. :)
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
....ajajajajaj....kompisen opererade handleden:näsblod en gång igår och ännu en gång idag, men förväntas komma him imorgon. Det verkar ha gått lite fort. Var det ovanligt varmt på banan? Hoppas alla återhämtar sig:krama
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
....ajajajajaj....kompisen opererade handleden:näsblod en gång igår och ännu en gång idag, men förväntas komma him imorgon. Det verkar ha gått lite fort. Var det ovanligt varmt på banan? Hoppas alla återhämtar sig:krama

Bra att det fixar sig. Lite jobbigt första tiden. Been there, done that. När jag bröt min, så hade dom skjutit mig om jag varit en häst. Men dom trodde jag var människa så dom valde att operera min handled. Läkning tog ett par månader i första steget. Därefter ytterligare några månader. Handleden blev rimlig efter ett halvår. Den är ok nu. Så.... håll ut, det blir bättre.

Av alla gånger jag klotat, brutit eller inte brutit olika benbitar, så har det ALLTID varit förarfel. OK, ibland andras förarfel, men oftast mina egna förarfel. Aldrig material-problem. Eller som Biaggi brukar säga: Electrical problems. (Stämmer nog när man tänker på att hjärnans impulser är elektriska.)

Ibland får jag "electrical problems" fortare när jag glömmer dricka tillräckligt. Dom enda tipps jag kan ge: Kör med huvudet, och drick vatten. Hoppas skrämselpropagandan funkar till nästa bandag.

/Kris
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top