Sturup raceway 2/7

Måste gnälla lite oxå .

Den måste bli jämnare, så mycke snack om att folk kör fort i de söligare grupperna, men i vit grupp i kvälll var det oerhörd fart skillnad mellan förarna/maskinerna.

Tror inte det gick ett helt varv utan att man var tvungen köra om någon, ochnär man gjorde det var det ofta nån som körde 30-40 km/h saktare och byte spår 2-3 gånger per kurva. Detta leder till att det blir ganska farligt studtals.
En del blev till och med rädda av att bli onkörda och började väja mitt i kurvan, farligt för dom/mig och andra runt i kring.

Detta är mist lika viktigt som att folk inte kör jatte fort i dom lägre grupperna.

Ett förslag till lösning skulle vara att göra 2 vita grupper.

/R

El Garto skrev:
2277239 Hör med CrazyMartin, han e född med svetsen i handen :)

De ska ja tackar..

/R

El Garto skrev:
2277052 Måste också tacka för en kanonkväll.

Tack ssemse för en väl genomförd race-kväll och tack till gul grupp för gott sällskap och god kamratanda på banan.

Och ett stort tack för lektionen på sista varven idag, tyvärr vet jag inte vem du är men tack i alla fall :tummenupp

Det var Hans. Han har skvallrat :tungan

Zenit skrev:
2276941 Tack sydskanes för en härlig dag helt underbart att komma ut på banan igen..kändes jätteskönt ni uppmärksamma min körning osså o tack för snacket ett pass 1 CorbenDallas de hjälpte jätte mycke..hoppas man får plats snart igen.
Såg kanon ut på slutet :tummenupp Sälj planet o köp en 250 räsermaskin! :D

trollkarlen skrev:
2277224 ...Jag har motbevisat "Twist of the wrist" man kunde inte hålla jämt gas efter det börjat släppa bak :huvet, inte me de ner lägget i alla fall :hihi ...
:D :D
...works for me though - men å andra sidan är det nog inte tänkt att det skall sladdas när fotpinnen är i asfalten :brinnerup
Skönt att både du o hoj klarade er :tummenupp

Lite skak-film kommer under veckan från Röd grupp idag (mitt tröskverk till dator behöver massor av tid på sig)

El Garto skrev:
2277052 Måste också tacka för en kanonkväll.

Tack ssemse för en väl genomförd race-kväll och tack till gul grupp för gott sällskap och god kamratanda på banan.

Och ett stort tack för lektionen på sista varven idag, tyvärr vet jag inte vem du är men tack i alla fall :tummenupp

Det var jag som guidade runt dig i spårträsket....

Inte var dag man blir lotsad runt av en föreningsordförande... :tungan

@ piloterna i gul grupp. Man ska inte göra hastiga förflyttningar i sidled på banan. Man ska förflytta sig hastigt framåt, inte i sidled. Ok?

Var lite Vilda Västern över det hela periodvis :D

Bra kört i övrigt!

Eder F. Laggvakt

Är det lönt att gå och lägga sig, skall ju snart upp för att boka sig igen ju :) :va

PGH skrev:
2277510 Är det lönt att gå och lägga sig, skall ju snart upp för att boka sig igen ju :) :va

:D så e de när man e medlem..sj slipper man de o kan sova till onsdag va gäler bokning..fast då lär väll platserna va slut :gnissla

En riktigt superdag på SRW, söndag som förr var en ångestdag är nu veckans ljus. :)

Tackar SSEMSE, depåpersonal, instruktörer (Robz o "dansken" för givande minikurs i dämparförståelse) o sist men inte minst alla FLAGGISAR :Bugar :Bugar

Last edited:
Ingenting förändras, här har vi åter en som mitt i böjen håller koll på fotografen och inte på banan.

Bifogat

• IMG_0279.jpg
    IMG_0279.jpg
    53.3 KB · Visningar: 61
  • ögat.jpg
    ögat.jpg
    92.4 KB · Visningar: 59
PGH skrev:
2277510 Är det lönt att gå och lägga sig, skall ju snart upp för att boka sig igen ju :) :va
Hade inte behövt gå upp så tidigt, finns ovanligt många platser kvar länge idag. Gul har tagit slut nu (8:07) men fanns kvar när jag var inne för 20 minuter sen eller så, röd och vit finns ett gäng kvar.

Lite skillnad mot förra släppet där gul tog slut på fem minuter och röd bara lite mer...

(själv ska jag inte köra, har fått för mig att simma i någon kall å uppe i Dalarna eller så)

trollkarlen skrev:
2277260 Måste gnälla lite oxå .

Den måste bli jämnare, så mycke snack om att folk kör fort i de söligare grupperna, men i vit grupp i kvälll var det oerhörd fart skillnad mellan förarna/maskinerna.

Tror inte det gick ett helt varv utan att man var tvungen köra om någon, ochnär man gjorde det var det ofta nån som körde 30-40 km/h saktare och byte spår 2-3 gånger per kurva. Detta leder till att det blir ganska farligt studtals.
En del blev till och med rädda av att bli onkörda och började väja mitt i kurvan, farligt för dom/mig och andra runt i kring.

Detta är mist lika viktigt som att folk inte kör jatte fort i dom lägre grupperna.

Tror det blir svårt med två vita grupper då vit redan nu är gruppen med sämst beläggning på SRW. Skulle en ny grupp in behövs nog en "riktig" grön (nja, eller en ny grupp mellan gul och röd men då kan man ju lika bra kalla nuvranade gul för grön :) ) men jag tror inte folk vill köra sån liten andel (1/4) av tiden när man bara kör i tre timmar...

Kanske bättre att utbilda deltagarna i vit om hur man kör om resp blir omkörda (fast det förväntas ni nog redan kunna men det kanske är oerfarna som är där bara för de har oförsäkrade hojar som har letat sig ut)

Last edited:
trollkarlen skrev:
2277260 Måste gnälla lite oxå .

.....

/R

I nuläget så skulle jag rekomendera att ni berättar detta för depåchefen, dvs om det är någon som tex byter spår massa gånger i en kurva.
Dock så går det inte att göra något åt att det är fartskillnader, mer än att anpassa sig.

Men får de som kör "lite vingligt" en instruktör framför sig o hittar spåret så brukar hastigheten komma naturligt...

AleX skrev:
2277702
Men får de som kör "lite vingligt" en instruktör framför sig o hittar spåret så brukar hastigheten komma naturligt...
Eller en bogsering lina till en instruktör :D
/R

trollkarlen skrev:
2277224 De va en kanon kväll :D
Tackar

Nu har ja vurpat in den nya hojen oxå =)
Jag har motbevisat "Twist of the wrist" man kunde inte hålla jämt gas efter det börjat släppa bak :huvet, inte me de ner lägget i alla fall :hihi

Men ja klarade mig superfint och hojen me bara synd på en spricka i motorkåpan :huvet

Nån som vet nån bra och billig som svetsar sånna ?!?

/R

Skönt att du klarade dig utan skador iaf!!!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park