Sturup Heldag 25 April

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Då drar det igång på SRW… :tummenupp

Vi startar med en heldag och kör med fyra grupper.

Väl mött på banan,

hade varit kul att prova köra bana.. Jag är sjukt dåligt insatt i hur man ska gå tillväga för att få vara med och köra på sturup raceway!?

Det har man sett fram emot :)

Bokad och betald i röd :tummenupp

Och varför kan man inte boka halva dagen som förr vid sk heldagar på Sturup?
Man blir rätt fort mätt på den banan gämfört med Knutstorp / Anderstorp

Vad kostar heldag på sturup? Inte samma som på knudan etc väl?

Vad kostar heldag på sturup? Inte samma som på knudan etc väl?

all info finns på som sagt på http://www.sydskanesemse.nu/

Men specifikt för priser http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=21

Priser Sturup Raceway 2008:
• Medlem - Sturup-Heldag: 750kr, Sturup-4tim: 450kr, Sturup-3tim: 340kr
• Icke medlem - Sturup-Heldag: 900kr, Sturup-4tim: 540kr, Sturup-3tim: 410kr

Priser Knutstorp 2008:
• Medlem: 900kr
• Icke medlem: 1300kr

Priser Anderstorp 2008:
• Medlem: 900kr
• Icke medlem: 1300kr

Jahapp, då var man anmäld................som funktionär:D

Förresten, hade det inte varit bra med en lista där man kan se alla grupper och vilka som är anmälda?

Last edited:
Varför:va
Skulle det ha någon betydelse om man delar på en heldag så den ena kör förmiddagen och den andra eftermiddagen, jag pröjsar ju för hela dagen och får mellanskillnaden för resterande tid.

Brukar funka på de flesta bandagar med div olika arrangörer,,,,

Varför kan man inte boka förmiddag eller eftermiddag som man kunde innan vid sk heldagsarrangemang på Sturup?

En bana som Sturup tröttna man rel snabbt att ligga och nöta på timme efter timme, de sk kvällskörningarna som fanns innan var utmärkta tidsmässigt och det var mycket tråkigt vi inte fick fortsätta med dessa.

FYI: Du kan inte dela på dagen med någon annan... Det kommer dagar med 3 respektive 4 timmars körningar som du kan anmäla dig till (*) men inte denna dagen.

Kolla kalendern vilka dagar som är 3 tim, 4 tim respektive heldagar.

http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=22

Last edited:
Anledningen till att vi inte längre godkänner att man delar dag med någon är att det vid ett antal tillfällen inte skötts på ett sätt som följer våra grundtankar "Hänsyn, Omdöme och Ansvar".

Om som Metallgutten skrev i sitt svar till dig... Det kommer sådana dagar senare på säsongen:

3-timmars är företrädelsevis kvällskörningar.

4-timmars är en heldag delat på 2 st vilket ger en bokningsbar förmiddag respektive en bokningsbar eftermiddag.

Men som M skrev så är just körningen den 25/4 en heldag.

Last edited:
Nämns inget vad jag kan se på er hemsida om detta, och om man nu skulle dela dagen med en annan medlem med många bandaga i bakfickan skulle detta brista på "Hänsyn, Omdöme och Ansvar"?

Anledningen till att vi inte längre godkänner att man delar dag med någon är att det vid ett antal tillfällen inte skötts på ett sätt som följer våra grundtankar "Hänsyn, Omdöme och Ansvar".

Om som Metallgutten skrev i sitt svar till dig... Det kommer sådana dagar senare på säsongen:

3-timmars är företrädelsevis kvällskörningar.

4-timmars är en heldag delat på 2 st vilket ger en bokningsbar förmiddag respektive en bokningsbar eftermiddag.

Men som M skrev så är just körningen den 25/4 en heldag.

Nämns inget vad jag kan se på er hemsida om detta, och om man nu skulle dela dagen med en annan medlem med många bandaga i bakfickan skulle detta brista på "Hänsyn, Omdöme och Ansvar"?

Men om du nu får reda på vad som gäller enligt ovan kan du inte bara då föra in den informationen i hjärnkontoret då?

Nej har väldigt svårt för detta....:va

E det förbjudet att diskutera i SSEMSE eller vi medlemmar ska bara hålla sig på mattan tycker du?

Om nu inte detta står skrivet i reglerna hur skulle jag då kunna veta....

Men om du nu får reda på vad som gäller enligt ovan kan du inte bara då föra in den informationen i hjärnkontoret då?

Nej har väldigt svårt för detta....:va

E det förbjudet att diskutera i SSEMSE eller vi medlemmar ska bara hålla sig på mattan tycker du?

Om nu inte detta står skrivet i reglerna hur skulle jag då kunna veta....

Hur många svar vill du ha innan du anser att du fått veta då?:va

Vad i nedan citat förstår du inte?
"Anledningen till att vi inte längre godkänner att man delar dag med någon är att det vid ett antal tillfällen inte skötts på ett sätt som följer våra grundtankar "Hänsyn, Omdöme och Ansvar"."

Jag har för förtydligande förstärkt det i texten som du behöver läsa...

Jo jag har förstått att det är så nu...:såjaponken
MEN det bästa hade ju då att varit om det stod på eran hemsida (regler) så att även andra får reda på det då jag förstått att det var fler än jag som hade detta (att dela på heldag) i åtanke.....

Hur många svar vill du ha innan du anser att du fått veta då?:va

Vad i nedan citat förstår du inte?
"Anledningen till att vi inte längre godkänner att man delar dag med någon är att det vid ett antal tillfällen inte skötts på ett sätt som följer våra grundtankar "Hänsyn, Omdöme och Ansvar"."

Jag har för förtydligande förstärkt det i texten som du behöver läsa...

anmäld och klar...

verka jävligt trögt för att vara första körningen på året...

kan det vara för det är en fredag???

En fråga till någon på ssemse. vilka tider kommer det vara på kvällskörningarna alltså 3 och 4 timmars?????

Jo jag har förstått att det är så nu...:såjaponken
MEN det bästa hade ju då att varit om det stod på eran hemsida...
Det är alltid bäst om frågor besvaras redan innan de ställts, men det är inte så enkelt som det låter. Nån måste förutse frågan och sedan skriva ett svar. Kan låta som en skitsak men det är det inte för de som gör hemsidan. Då blir det ännu en sak som skall in på den hundraradiga att-göra-listan. Sen kvittar det nog om det hade stått på sidan. De flesta hade missat infon ändå.

"Eran"? Du är väl medlem?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...