Stureplansmorden

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
BMW R1200GS,
Sitter och lyssnar på radion. Det är ett inslag om Stureplansmorden som i dagarna "fyller" 10 år.

F-n ge mig ett skäl till att gärningsmännen skulle släppas från fängelset. Men de kommer väl ut snart :mad:

Blåflagg skrev:
Sitter och lyssnar på radion. Det är ett inslag om Stureplansmorden som i dagarna "fyller" 10 år.

F-n ge mig ett skäl till att gärningsmännen skulle släppas från fängelset. Men de kommer väl ut snart :mad:

Är det aktuellt med en eventuell benådning där eller?

Nej inte vad jag vet men med vårt rättsystem så skulle det inte förvåna mig om de släpps pga gott uppförande eller något. Blev bara så upprörd när de säger att "vi blev inte insläppta och vakten var stöddig" Klar då hämtar man automatvapen. :kocko

Blåflagg skrev:
Nej inte vad jag vet men med vårt rättsystem så skulle det inte förvåna mig om de släpps pga gott uppförande eller något. Blev bara så upprörd när de säger att "vi blev inte insläppta och vakten var stöddig" Klar då hämtar man automatvapen. :kocko

Jag tror inte det, livstidsdömda benådas mycket sällan nuförtiden. Har för mig att alla nådeansökningar har avslagits i år.

Blåflagg skrev:

En gärningsman sitter kvar, hans advokat är för övrigt åtalad idag. Den andra gärningsmannen kom ut någon gång kring 1998.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back