Stunttråden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Man kan ju både se för och nackdelar i att ha en moppe att stunta med om han nu vill stunta.

Han håller sig ju på en flygraka säger han, Då kanske han har mopeden i närheten också. Bättre att stunta där än i trafiken.

Han kan ju lätt få samma pengar man ger för en moppe om man håller den i bra skick tillbaka när man säljer den. Det har i alla fall jag fått en massa gånger.

Men och andra sidan så lär han ju sig inte stunta (tex. köra på bakhjulet) med växlad motorcykel.

Skulle jag vatt i ditt läge (crm), Skulle jag ju lätt satsa på att försöka lära mig stunta på din nuvarande 125a i stället för att köpa en moped. Tror att du kommer tröttna snabbt och inte nöja dig riktigt med effekten om du tidigare stuntat med en 125a om du inte trimmar den rejält.

//Patrik

håller med padde, du kommer tröttna spec. när det gäller effekten.
testade en kompis trimmade moppe för ett tag sen, fy fan va segt & tråkigt det kändes :arsele

lär dej växla & sånt, så har du ju tekniken till större hojar :rolleyes:

Inte ens om du pillar med den på rätt sätt så blir den ju knappast så kul aztt köra, Jo visst.. en trimmad scoot är riktigt kul på många sätt men det är ändå en moped. Inget mc

Va faan nu när man "kan" ta en semstersväng eller bara sticka ut och ligga i 100+ nån mil och känna friheten så kan man väll inte byta ner sig till en jävla moppe? :kocko

nomolas skrev:
Är du på riktigt? Har du hört talas om förkortningar? OM inte? Så ska jag lära dig några nu:
iaf: I Alla Fall
iofs: I och För Sig
kmr: Kommer
isf: I Så Fall
o.s.v: Och Så vidare
Aja listan kan bli lång....

:pannkyss

jag förstog mkt väl vad han menade, men om du kollar på alla förkortningar du just skrev så är endast en av dem en förkortning på ETT ord, de andra är förkortningar på flera ord... tycker mest det ser så illa ut med sånna förkortningar...
ok, ja använder "oxå" förkortningar, det ska ja inte neka till.

ni som funderar på å byta till moppe? har ni inte A1 kort eller??? varför inte köpa en annan 125a då som tål lite mer stryk??

Fluxir skrev:
jag förstog mkt väl vad han menade, men om du kollar på alla förkortningar du just skrev så är endast en av dem en förkortning på ETT ord, de andra är förkortningar på flera ord... tycker mest det ser så illa ut med sånna förkortningar...
ok, ja använder "oxå" förkortningar, det ska ja inte neka till.

ni som funderar på å byta till moppe? har ni inte A1 kort eller??? varför inte köpa en annan 125a då som tål lite mer stryk??

Tycker det är fel att klaga på andra när du själv verkar vara mästare på att använda förkortningar...

mkt - mycket
sånna - sådana
ja - jag
å - att

typ :D

Mac skrev:
Tycker det är fel att klaga på andra när du själv verkar vara mästare på att använda förkortningar...

mkt - mycket
sånna - sådana
ja - jag
å - att

typ :D

:skrattaåt

Men det är väll fan inga problem med förkortningarna... om alla kan dem så kvittar det ju :hihi

riLLan skrev:
Crm å jag har nu bestämt oss att sälja motorcyklarna och köpa Varsin aerox...så då kmr vi ju inte bli välkommna här längre :confused:

Men jag kmr förmodligen köpa en nästa sommar så de e lugnt änsålänge :PpP

tjaa varför inte. jag har ju sålt min cross för att stunt kita en aerox så nu får ni mobba mig med om det är så.. men dom stora stuntarna kör ju en typ sporthojs stunthoj och en fast 50 och sedan en scooter 50cc så varför inte.. jag ska iaf testa ett tag sen blir det nån nyare 125a fån tyskland. :banana

NR:7

Stunta med moppe är FÖR enkelt , det ska vara lite utmanning men liksom bakbroms på styret och inga växlar , det är för lätt , lär er använda bakbroms på offroadarna , eller lär er växla på bakan , eller varför inet båda två?
Det är inte omöjligt att köra en bit på bakan med Crm .
Istället för att köpa moppar , köp en Aprilia Sr 125a istället och släng på ett trimrör eller nå sånt , då får du väl ut typ 13-15 hästar , en jättetrimmad moppe med trim för typ 10 lakan , då kansek du får ut lika många hästar.

Puss :7peta

nomolas!! När får vi se rigge på bakan med granathens hoj då? :tuttar :tuttar

Jag kan redan slänga i 2an :yoparty

Har bestämmt att ha kvar mtx en bit intill nästa sommar...sen sälja å hitta på nåt annat att stunta med...

eftersom jag har kvar den nu ska den "stuntkittas" med 12platta, skydd för kåpor/kylare. osv

får se vad jag kommer på under vintern

Grymmt :yoparty

Se själva, ni är ju eliten på att stunta här på 125a-avdelningen, inte många som är så duktiga som er, så ska ni byta ner er och bli moppefuckon? .....Sorgligt....

Dessutom behöver man inte växla på bakhjluet :fakta Lär dig hitta balanspunkten istället :hihi

ja försöker men vill inte klota crm. men vi ska visa va vi går för me scootrarna så kanske du ändrar dej=) gonatt

crm skrev:
ja försöker men vill inte klota crm. men vi ska visa va vi går för me scootrarna så kanske du ändrar dej=) gonatt

näää för det är en vardagssak att slanga med scooter nu, Inte ens svårt..

Sen finns det redan dom som tagit steget längre. 12bar osv.. Cricke @ cratsky var ju först..

Bakhjulsmicke var väll igentligen först men har slangade ju mest..

Aja det är ju inte direkt nått nytt ni ger er på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti