Stuntområde på G

Klart intressant.
Tycker dock inte att man skall ha en massa publik.
Dragrace kan man ju åxå ha, lite kul det åxå.
Kan heller inte köra nåt vidare bakhjul, men försöka e kul, bara det.

Otee skrev:
Spirre snackade med någon på Koenigsegg förra året och då blev det tvär nej.

Först & främst så var det inte jag utan mailmans sambo som ringde & kollade..
Detta gällde sponsring åt RoH.. Att medlemmar skulle få vara där en gång i månaden gratis typ..
Det kostade 3000:-/dag då oxå.... Men inte hade vi en tanke på att höra ang. en halv dags bokning av banan...

Bra att du har dragit upp detta WW.. Detta tror jag går igenom...

Jag e på :tummenupp
Och även så Mailman.. För jag ska fasen åka wheelie där bak på bönpallen (så skoj är det) :hihi

1. wonderwizard
2. PutteLiten
3. spirre
4. Mailman

Last edited:
Är det hela 2-kilometersrakan som blir tillgänglig om allt går i lås? Jag kan inte stunta (min hoj är ju ingen stunthoj precis) men några ofrivilliga powerwheelies kan jag ju göra :hihi Någon riktigt ordentlig högfartsrepa mot varvstoppet går ju också bra om jag får... :) Då e jag på iaf!

Hela flygrakan korsar juh med den andra rakan som flyget använder..
Men den är avskild med ett staket 50-100 meter norr om flygets raka.. (blev det rörigt nu?) hehe
Men det kan nog stämma med 2 km, långt är det iaf..

Klart intresserad!

Nu när det bara gäller stuntning=risk skulle det varit bra om nån hade med sig första hjälpen kit(förband m.m). Ifall det skiter sig ordentligt.
Kanske någon som har?
Och som någon nämnde innan "bil med släpp" el lkn. hade varit bra.
Och självklart (vid fint väder) nån engångsgrill och lite käk!

1. wonderwizard
2. PutteLiten
3. spirre
4. Mailman
5. Pakopak
6: Chaval

Jag har hyffasad akut sjukvårdsutbildning, kan nog ordna viss sjukvårdsberedskap.....men man är nog fan sugen på att köra lite själv oxå...

Chaval skrev:
Klart intresserad!

Nu när det bara gäller stuntning=risk skulle det varit bra om nån hade med sig första hjälpen kit(förband m.m). Ifall det skiter sig ordentligt.
Kanske någon som har?
Och som någon nämnde innan "bil med släpp" el lkn. hade varit bra.
Och självklart (vid fint väder) nån engångsgrill och lite käk!

1. wonderwizard
2. PutteLiten
3. spirre
4. Mailman
5. Pakopak
6: Chaval

huyyy

wonderwizard skrev:
Idag Fredagen den 12/8 -05 så har jag pratat med ansvarig på Koenigsegg, gällande deras testbana på gamla F10 i Ängelholm.

Denna går att hyra in sig på, som körskolorna gör idag.
Körskolorna betalar 3000:-/heldag, men eftersom vi troligtvis bara är intresserad av kvällar (18-21) så skulle hon återkomma med ett bättre pris.

Jätte bra intiativ men tror inte de funkar med att betala

Där finns även ljungbyhed

Tror man ska försöka få kommunen med sej men tillsamans skulle vi väl kunna skriva ihoppa något vetigt så vi fått dom att nappa

Vad sägs om att vi får låna den gratis :banana

Vi drar ditt massa folk som tittar ta en 10 av dom + dom kan ha korv godis försäljning eller va fan som hällst

Sjöbo va där säkert 1000 pers sist de va fint väder 10Kr =10000

Pm mej så kan vi kanske sätta i hoppa något tillsammans så åker vi ditt och pratar med annsvariga

Last edited:
Busfrö skrev:
Jätte bra intiativ men tror inte de funkar med att betala

Där finns även ljungbyhed

Banorna i Ljungbyhed används väl av TFHS o annat löst flygande folk fortfarande?

Vad skulle inte funka med att betala menar du?
Upp med 3000:- så e de bara att gasa på.
Kan ju alltid hoppas att dom går med på att dela på dagen typ

Mailman skrev:
Banorna i Ljungbyhed används väl av TFHS o annat löst flygande folk fortfarande?

Vad skulle inte funka med att betala menar du?
Upp med 3000:- så e de bara att gasa på.
Kan ju alltid hoppas att dom går med på att dela på dagen typ

Varför betala när man kan stunta på vilken väg som :D

Dessutom finns sjöbo och revinge rakan :yoparty :yoparty

Nej jag tror inte det är så många som vill pröjsa vars 300 spänn för att köra dom försökte på biva med det :(

Mailman skrev:

Där är två stycken 2-kilometersbanor och 2 stycken 800-metersbanor. Den ena 2-km banan används nästan alltid av flygklubben, men de andra banorna används bara på vardagarna av TFHS och Nyge Aero. På helgerna används de inte (bara ibland med inte så ofta)

Back