Stuntjacket!

hållundan skrev:
Var inte så säker på det! Eller? Kanske inte är några skydd i den jackan? Jag ska låta det vara osagt eftersmo jag inte har en aning om just den jackan. Men i mitt delade dainäs-ställ är det ju armbågsskydd å jox i...

Kanske va så "fearless" menade...

Det blir som ett vanligt skinnställ med samma skydd! :fakta

Therudeboy skrev:
Beror väl på material, goretex ställ skyddar väl också? Hade mer tänkt att ha den på fritiden eller när man bara ska korta rundor.

Dom i skinn kan jag sätta pengar på att dom har inbyggda skydd.

Edit: Om jag minns rätt så fanns det skydd i textil jackan med.

den i textil har samma skydd som skinnjackan!

Therudeboy skrev:
Beror väl på material, goretex ställ skyddar väl också? Hade mer tänkt att ha den på fritiden eller när man bara ska korta rundor.

Dom i skinn kan jag sätta pengar på att dom har inbyggda skydd.

Edit: Om jag minns rätt så fanns det skydd i textil jackan med.

Skydd finn det i jackan, det är det som gör mig konfunderad: varför skriver grahns så? Det måste ju vara för att den inte håller någon högre kvalité; eller? Jag har funderat på den jag också, men förmodligen blir det inte textiljackan...

A.K.O.A skrev:
Skydd finn det i jackan, det är det som gör mig konfunderad: varför skriver grahns så? Det måste ju vara för att den inte håller någon högre kvalité; eller? Jag har funderat på den jag också, men förmodligen blir det inte textiljackan...

Den håller riktigt bra kvalité men den är inte speciellt varm... inget att rekomendera om det inte är varmt ute!!! det är nog det dom menar!!!

A.K.O.A skrev:

Det jag skrev här gäller textiljackan: inte skinnjackan som jag nu är inne på (bara ett förtydligande)

A.K.O.A skrev:

Jag kommer få jackan om 2v om nu mamma fattat att jag vill ha den i 20års present så då får vi se vad jag har att säga om den, sen när jag klotat med den så får vi se om den håller.

A.K.O.A skrev:
Varför skulle inte stuntjacket vara lika bra som överdelen på ett "riktigt" ställ??? Kompleterar´man med tex trackpant så har man ett "riktigt" ställ!!! :kocko

Kvaliten är det inget fel på vad jag menar är att de inte alls har samma säkerhet i form av skydd osv som ett ställ har. Jag prövade två olika jackor Alpinestar och en från Ixs om jag inte minns helt fel. Dessa jackor hade två mindre skydd på armbågar och axlar till skillnad från mitt och dom flesta ställ som har skydd på armbågar, underarm, axel och rygg. Dessutom så var de inte lika tjocka så när det var lite mildare väder så behövdes en tröja under.

Men men om man ska glida omkring inne i stan så funkar det säker helt perfekt..

Fearless: Har du provat just den alpinestars jacka vi pratar om?? Tycker nog att det e skydd både för underarmar,armbågar och axlar... själv kombinerar jag med att dainese backspace ryggskydd..och alpinestars trackpants.... hoppas på att det ska vara ett vettigt skydd för mer än bara stadskörning...

Edit: Det är skinnjackan jag köpt och diskuterar säkerhetsnivån på...

Last edited:
All_to_slow skrev:
Fearless: Har du provat just den alpinestars jacka vi pratar om?? Tycker nog att det e skydd både för underarmar,armbågar och axlar... själv kombinerar jag med att dainese backspace ryggskydd..och alpinestars trackpants.... hoppas på att det ska vara ett vettigt skydd för mer än bara stadskörning...

Blev lite osäker nu när jag tittade på grahns.se. Men men, det funkar säkert helt utmärkt med ryggskydd och trackpants, hoppas du blir nöjd

Ni verkar ha hängt upp er på att jackan heter "Stunt". Det är bara ett namn, skinnjackan har likvärdiga skydd som andra kvalitetsjackor och med trackpants så blir det som ett delbart skinnställ. Vi pratar 1.2-1.4 mm skinn med skydd på underarmar, armbågar och axlar.

Textiljackan uttalar jag mig inte om då jag endast kör med skinn.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park