Stuntjacket!

A.K.O.A

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Gs500e
Alpinestar har en grymt snygg jacka som heter stunt, jag har dock aldrig läst någonting om den. Någon som har den eller som känner till någon info om den? Funderar på att köpa jackan och trackpants, har de byxorna urtagbart foder?

Antar du läste Bike som jag blev skickad till mig, jag brände dock upp den direkt efter jag läst den ;)

Dessa jackor brukar inte ha kedja så man kan sätta dig byxor. Är 100 att denna jackan uppkom pga trenden i Cali o Florida o typ alla sydstater i USA att köra endast med jacka på kroppen o sen jeans.

Jag har en Alpinestarjacka, den är väldigt bekväm och passar till bra till en normalbyggd kropp.

Det går utmärkt att sätta ihop jackan stunt och trackpantsen.... köpte precis det i höstas(har ej hunnit testa det på hojen än) det hänger och väntar så snyggt i hallen.... finns inget foder att ta ur byxorna.. köpte den svrt/röd/vita jackan...

Du är la lika mycket smålänning som en annan så då vet du ju hur man prutar ;)

Jag har den och är väldigt nöjd. Snygg, funktionell och kvaliten känns mycket bra. Jackan har uttagbart foder och kan kopplas ihop med Alpinestars byxor. Tänk på att den svart/vit/röda varianten är helt ventilerad i fronten vilket dom andra färgerna inte är! Mer info kan du hitta här http://www.alpinestars.com/_lp/pdf/stunt.pdf

Varianten som Therudeboy visar bild på heter T-stunt och är alltså en textil jacka med väldigt lik design som skinnjackan. Kanske därför den är så billig för skinnvarianten ligger på 4295:- som någon sa tidigare.

Det var den röda jackan jag suktade efter: Blir den väldigt kall med fodret i på hösten?

Vad är poängen med denna jacka egentligen?? Har sett flera körandes med "stuntjackets" och efter att ha studerat dom på närmare håll så skulle i varje fall inte jag fara ut och busköra men en sån på överkroppen.. Om man nu ändå vill ut och köra med bara jacka och jeans för att likna Pauly och dom andra grabbarna så varför inte köpa överdelen av ett "riktigt" ställ som kostar lika mycket???

jag har den svart/ vit/ röda textil jackan!
Den kan säljas till förmånligt pris om någon är sugen!!!

EDIT: Storlek xl

Ninja stämmer bra att den är i textil. Men minst lika snygg som den i skinn :)

Therudeboy skrev:
Ninja stämmer bra att den är i textil. Men minst lika snygg som den i skinn :)

Den kan väl knappast vara lika bra som den i skinn. I grahnskatalogen så står det att textiljackan fungerar bra ovanpå skinnstället, eller på fritiden. Eftersom det stod så tänker jag att de inte anser att det är en fullgod jacka att användas separat, eller vad anser ni?

Fearless skrev:
Vad är poängen med denna jacka egentligen?? Har sett flera körandes med "stuntjackets" och efter att ha studerat dom på närmare håll så skulle i varje fall inte jag fara ut och busköra men en sån på överkroppen.. Om man nu ändå vill ut och köra med bara jacka och jeans för att likna Pauly och dom andra grabbarna så varför inte köpa överdelen av ett "riktigt" ställ som kostar lika mycket???

Varför skulle inte stuntjacket vara lika bra som överdelen på ett "riktigt" ställ??? Kompleterar´man med tex trackpant så har man ett "riktigt" ställ!!! :kocko

A.K.O.A skrev:
Varför skulle inte stuntjacket vara lika bra som överdelen på ett "riktigt" ställ??? Kompleterar´man med tex trackpant så har man ett "riktigt" ställ!!! :kocko
Var inte så säker på det! Eller? Kanske inte är några skydd i den jackan? Jag ska låta det vara osagt eftersmo jag inte har en aning om just den jackan. Men i mitt delade dainäs-ställ är det ju armbågsskydd å jox i...

Kanske va så "fearless" menade...

A.K.O.A skrev:
Den kan väl knappast vara lika bra som den i skinn. I grahnskatalogen så står det att textiljackan fungerar bra ovanpå skinnstället, eller på fritiden. Eftersom det stod så tänker jag att de inte anser att det är en fullgod jacka att användas separat, eller vad anser ni?
Om man kan ha textiljackan över skinnställ och på fritiden så är det antagligen inte några skydd i jackan. Eller så är de löstagbara...

A.K.O.A skrev:

Beror väl på material, goretex ställ skyddar väl också? Hade mer tänkt att ha den på fritiden eller när man bara ska korta rundor.

Dom i skinn kan jag sätta pengar på att dom har inbyggda skydd.

Edit: Om jag minns rätt så fanns det skydd i textil jackan med.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park