Stunthoj

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
KTM 625 sxc
Funderar på att sadla om till en asfalthoj (stunthoj) ifrån motocross.

Nu vill jag veta det man behöver veta när man skall köpa en hoj som sedan skall kunnas konverteras till stunthoj.

Vad ska man ha för maskin?

Hur många kubik bör man ha?

Hur mycket är det rimligt att dom skall väga?

Skulle en Hyosung 650 fungerar som stunthoj med lite modifieringar?

Hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågar

Allt går att konvertera! Ingen hemlighet att en otroligt känd förare hade en BMW på senaste Stunt Wars. Men får nog allt säga att Honda dominerar?

Leta något som tål stryk! Honda cbr 600 ska tåla mängder, f4i versionen är otroligt poppis i USA. Och alla minns väl att Jompas cbr, skumt nog, höll för allt? :D

En 600 är att föredra...
Honda, suzuki lr yamaha är bäst när det gäller att hitta stuntprylar till hojen.

Okända/ovanliga alt mkt gamla hojar (äldre än -00) är oxå problem att hitta saker till.

Att stunta går i princip med vilken hoj som helst, men att kunna utveckla sig o lära sig svårare tricks (mer avancerade) krävs nästa att man väljer en populärare modell av stunthojar (ex: Honda F4i)

Allt går att lära sig men det är enklare med medfödd talang...

Lycka till med dit val av hoj o hoppas du kommer ha kul med den nya sporten :tummenupp

.../Yoshi

Rigge skrev:
2262436 Vad menar du? Bur och skena?

Han menar nog på det mesta. Dom vanligaste märkerna är lättast att finna alla delar till. Kan nog med väldigt stor säkerhet säga att du kan hitta t.ex. en ny motor till en cbr lättare än till en hyosung!

pong skrev:
2262600 Han menar nog på det mesta. Dom vanligaste märkerna är lättast att finna alla delar till. Kan nog med väldigt stor säkerhet säga att du kan hitta t.ex. en ny motor till en cbr lättare än till en hyosung!

Absolut, men det står "stuntprylar". Fast är inte Hyosung ny på svenska marknaden? Jag köper nog hellre än motor till en 05 sån än en japs, delarna måste ju vara billigare nya?

Yoshi_gixxeRR skrev:
2263286 Anpassade rena stuntsaker för stunthojar är begränsade till vissa popuära hojar...
Bur, drev, 12bar osv,osv...

.../Yoshi

Bur kan bli knivigt till vissa men dom flesta känner ju nån som kan fixa en. Skena och drev är knappast problem.

Rigge skrev:
2263379 Bur kan bli knivigt till vissa men dom flesta känner ju nån som kan fixa en. Skena och drev är knappast problem.
Alla vill inte bygga själva :7peta
Men visst har du absolut rätt, allt går att fixa.
Det är bara en kostnadsfråga (o för vissa en kvalitetsfråga)

Men absolut, bygg på en Hyosung o om man sedan blir duktig så lär ju man bli en liten kändis (pga sitt ovanliga hojval)

Jag sitter ju lite partiskt då jag säljer stuntsaker, men har själv märkt att folk är mest intressrade av att köpa saker dom vet fungerar...

Gör det ni känner är RÄTT för er :tummenupp

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
2263404 Alla vill inte bygga själva :7peta

Inget fel i att köpa :7peta men att begränsa hojvalet efter grejer man fixar lätt själv verkar ju lite överdrivet (för vissa då)

Sen sitter det inte i hojen utan i chauffören till största delen. (min egen åsikt igen)

Yoshi_gixxeRR skrev:
2261328

Att stunta går i princip med vilken hoj som helst, men att kunna utveckla sig o lära sig svårare tricks (mer avancerade) krävs nästa att man väljer en populärare modell av stunthojar (ex: Honda F4i)

Allt går att lära sig men det är enklare med medfödd talang...

.../Yoshi

Pfeiffer är ju världsmästare och så det verkar ju inte vara några större problem med varken ducati eller BMW...bara en tanke...sådär :3freak

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...