Stunt- och lekträff i Västerort?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jag var uppe för en stund sedan då jag var på väg hem från skolan. Träffade Pelle och en snubbe på en CBR (minns tyvärr inte vad du hette) nere vid korsningen vid grillen. Körde sedan några repor upp och ner i backen, men då jag hade lite risiga kläder på mig så styrde jag ganska snart hemåt för att käka.
Kanske drar upp om en stund igen, om solen tittar fram vill säga.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jaha, det där sög ju. Gav mig iväg igen och precis när jag kommer fram börjar det att störthagla... Då var det bara att vända igen. Eller ja, det blev en tur förbi von Lidl också för inhandling av diverse onyttigheter. Så helt lottlös gick jag inte hem :)
 

carlo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
CanAm 800 XXC -11 & KTM 200 EXC -07
Vågar jag visa mig nästa tisdag på min 525:a (motard) för att lära mig bakhjulsåka eller blir jag utfryst och hånad pga för få cylindrar...?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vågar jag visa mig nästa tisdag på min 525:a (motard) för att lära mig bakhjulsåka eller blir jag utfryst och hånad pga för få cylindrar...?

Äääh man är där för att träna & ha roligt, varför bli utfryst alla har ju varit nybörjare nån gång. Se bara till att hålla koll på vart andra är så ni inte krockar.
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Jag var sugen att svänga förbi och se om man glömt hur man kör den gamla tvåtaktarn eller inte. Men nu droppar det ju från himlen :6surkart, tom hunnit börja regna under tiden som detta inlägg tog att skriva.
 

carlo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
CanAm 800 XXC -11 & KTM 200 EXC -07
Jag kommer om det inte regnar. Det är alltid kul att slå sig... Kommer någon på plats att kunna ge mig lite tips för långsamt bakhjulsåka? Vill verkligen lära mig detta!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag kommer om det inte regnar. Det är alltid kul att slå sig... Kommer någon på plats att kunna ge mig lite tips för långsamt bakhjulsåka? Vill verkligen lära mig detta!

Tomas L här på sh är en jäkel & han bor i närheten tror jag.
 

Mr Zid

SFSMC
Gick med
7 Oct 2008
Ort
08
Hoj
Gixer Tysen K6
Tack för idag min son uppskattade det verkligen det var jätte roligt tycker han. Dock fick jag inte testa att köra på bakhjulet med honom på förutom en gång, men det kommer nog.

:yoparty
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Tjo! Var tvungen att ta hand om lillkillen så jag kunde varken köra eller ta några vettiga bilder... några vart ok i alla fall. Den hemsnickrade kraschburen på kawan var cool!
 

Bifogat

  • JOF_7547 - Wheelie.jpg
    JOF_7547 - Wheelie.jpg
    103 KB · Visningar: 53
  • JOF_7552 - Stoppie.jpg
    JOF_7552 - Stoppie.jpg
    93.9 KB · Visningar: 44
  • JOF_7564 - no air.jpg
    JOF_7564 - no air.jpg
    78.4 KB · Visningar: 53
  • JOF_7572 - turn.jpg
    JOF_7572 - turn.jpg
    141.3 KB · Visningar: 43

carlo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
CanAm 800 XXC -11 & KTM 200 EXC -07
Satan vad duktig du var Tomas! Jag lärde mig inte att köra långsamt på bakhjulet idag utan tvärtom så lyckades jag på bakhjulet växla från 2-3-4....någorlunda kontrollerat. Det var kul det med. Det är bara att öva vidare för min del.
 

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Tack, jag bor ju nära och har tränat ganska mycket. Det bästa är att inte ha för bråttom utan öka höjden en liten bit i taget.

Jag börjar alltid med att fotbromsa lite och kopplar sen upp den på tvåan. Jag kör alltid med fotbromsen lite nertryckt så att det blir både gas och broms samtidigt. Det känns säkrast så.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tack, jag bor ju nära och har tränat ganska mycket. Det bästa är att inte ha för bråttom utan öka höjden en liten bit i taget.

Jag börjar alltid med att fotbromsa lite och kopplar sen upp den på tvåan. Jag kör alltid med fotbromsen lite nertryckt så att det blir både gas och broms samtidigt. Det känns säkrast så.

Så du har tyglat besten nu efter din 620?:)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top