stunt filmer: USA el EU?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tjea, beställde nyligen Parental Adversory (eller hur det stavas) på iceman. (väntar fortf) Valde den pga. att det var filmat mestadels från europa. Märker att jag ogillar många filmer från usa där det är för mycket tävlingsfilm och för lite amatör-street åkning.och även highway-här kommer vi 48st-körandet faller mig heller inte i smaken.

Hoppas därför på lite europeisk gat åkning. Lite tävlings filmande undkommer man väl inte, men ni förstår säkert vad jag menar.

Har ni fler titlar med mkt gat åkning så bara lägg in. varna gärna mig om filmer vi inte ska köpa, de e ju trots allt dyra.

ska nog bli en stunt-jul på nått sätt....hade fint

Är det så mycket tävlingsåka i usa filmerna ?

Om inte annat så har du Careless & imprudent serien och whakpak och många många fler..

Gillar både eu & us filmer, fast jag måste nog säga att usfilmer är lite bättre. Filmer från usa känns roligare för att det verkar finnas ett bredare och folkligare intresse(bättre publik) för stuntare "over there".. det blir en helt annan stämning i filmerna på det sättet. Medans i europa, speciellt i sverige, ses "gatstuntare" som busar och lägre stående varelser som ska buras in.

GixxerJensa skrev:
Gillar både eu & us filmer, fast jag måste nog säga att usfilmer är lite bättre. Filmer från usa känns roligare för att det verkar finnas ett bredare och folkligare intresse(bättre publik) för stuntare "over there".. det blir en helt annan stämning i filmerna på det sättet. Medans i europa, speciellt i sverige, ses "gatstuntare" som busar och lägre stående varelser som ska buras in.

Men det är vi väl inte? Eller?...hmmm...NEEEEEEJ :mad:

Fransoserna i Riviera stunt team eller vad dom heter verkar köra H.Å.R.T på gatan... :fyllisar

Har inte sett så mycket från europa, så det ska bli spännande. Jag menar att det känns lätt trist att visa 15min från samma tävling, där samma filmare står på samma plats.

Börjar komma en uppsjö av filmer, söker på sporthoj hela tiden för att hitta vilka som e bra, så man kan sålla bort några.

nästa blir nog servin it up2 (eller 3)....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back