Stulna motarder

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Mindraper ringde just och sa att hans och Issi's släp med två Husor lastade blivit stulet. Alla iaktagelser emottages tacksamt.

Släpet stals från parkeringen på Biltema i Botkyrka idag 14.45-15.00.
Det som stals är alltså ett släp med en FS650 (endurohjul på) och en FE450 (oxå endurohjul) lastade på.
650n är helt original och 450n har blackbirddekaler.

Regnummer på släpet NGR789,
650n WLK633 (hade ingen skyltmonterad),
450n WLE963 (osäker på siffrorna, liten nummerplåt)

Ring Mindraper (Linus) på 070-6108485 omedelbums om du sett nåt.

Korspostar denna tråd lite överallt....

Näe, det e´inte sant. En kvart var de alltså borta från bilen å då passad någon på... Farao vad jag lider med er, å Issi som var/är så gla´i sin hoj.

Kommer hålla koll i nacka och på värmdö.
Hoppas dom åker dit på det och att hojarna hittar tillbaks i samma skick som dom var.

Tack för det :tummenupp

Helt galet att folk är så fräcka att de kopplar om ett släp ute på en parkering full med folk.
LC har lyst släpet och nu letar de efter om Biltema är så duktig att de har kameror på parkeringen på nåt vis.

Supermoto skrev:
2696304 Tack för det :tummenupp

Helt galet att folk är så fräcka att de kopplar om ett släp ute på en parkering full med folk.
LC har lyst släpet och nu letar de efter om Biltema är så duktig att de har kameror på parkeringen på nåt vis.

Blir så jävla grinig på att det finns folk som gör sånt. Skulle lätt kunna ta på mig en grov grov misshandel om jag fick reda på vilka det var om det var min hoj det handlade om. FY FAN

fLedLik skrev:
2696309 Blir så jävla grinig på att det finns folk som gör sånt. Skulle lätt kunna ta på mig en grov grov misshandel om jag fick reda på vilka det var om det var min hoj det handlade om. FY FAN

Är för jävligt, hade jag sett nåt sånt hade jag nog riskerat fängelsestraff för misshandel:mad: Jävla idioter det finns

Fy fan så jävla svinigt!!!
Ska hålla ögon och öron på extra koll. Hoppas att dom kan se nått från kameror.
Fattar inte att sånt folk fins i levande tillstånd, blir så förbannad!!!

Lider med dom drabbade och hoppas att det löser sig!

//Johan

Såhär såg de ut när de stals.
Förutom folket som sitter på och all skog runtikring såklart ;)
Lite galghumor måste man få använda....

Bifogat

• Husorna.JPG
    Husorna.JPG
    124.2 KB · Visningar: 168
bilder på hojarna, håll utkik mina vänner :pannkyss
kärran var märkt med mitt företags logga, se bild
//m

Bifogat

• stulna hojar.JPG
    stulna hojar.JPG
    72.5 KB · Visningar: 102
  • cyklopLogo.jpg
    cyklopLogo.jpg
    4.2 KB · Visningar: 516
  • kärran.JPG
    kärran.JPG
    40.2 KB · Visningar: 160
Last edited:
Fan linus va surt, hört något nytt?? va det skåp eller öppen kärra?? ingen som sett något på parkeringen????

ja va borta 5 min när dom snodde min hjälm utanför rusta i örebro, folk är så jävla fräcka

Nää, vilket jävla skit!

Blir ledsen, det var ju jag som tog den där bilden när vi var ute och slog ihjäl oss i stridsvagnsspåren nu i december.

(kanske dags för herr hemvärn att börja jaga) :kulspruta

Åker runt i hela storstockholm hela dagarna ska hålla ögonen öppna!!! Säger bara Botkyrka.....:rolleyes: Hojarna lär ju vara gömda men man kan kanske se släpet någonstans.

Jävligt SURT för övrigt!!! Hoppas ni har nån försäkring som täcker sånt där!

Supermoto skrev:
2696439 Såhär såg de ut när de stals.
Förutom folket som sitter på och all skog runtikring såklart ;)
Lite galghumor måste man få använda....

beklagar stölden, hoppas allt löser sig på ett bra sätt..

ohyggligt snygg hjälm (han i husa kläderna).. jag hade en sån. men den blev inlöst efter min krock:rolleyes:

Pratade med Linus nyss. Han bad alla som är ute och shoppar runt i de större förorterna idag att hålla ögonen öppna. Ring om ni ser något. Linus: 070 610 84 85
(dubbelpostat på stulet-forumet)

Last edited:
Skaffa någon som driver in hojarna åt er.
Kan gå väldigt fort om man anlitar rätt sorts folk.
Det är alltid någon som vet var de är.
Lycka till Linus.

Inga nyheter än eller? Trist, det är ju de första dagarna som man har mest hopp om att de syns till.

Faan va surt, finns värkligen inget mer jag hatar än folk som inte vet vad som är deras och inte, vet pricis hur ni känner er efter en cross och en motard mindre...

Hoppas ni hittar hojarna innan dom hinner "piffa" till dom.

Hojjarna och släpet är fortfarande borta...

Början på året kunde nog inte bli sämre... Men i allt mörker har vi tur, Linus och jag... ALLT är nämligen försäkrat.

Utöver det så lastade vi släpet dagen innan och hade det i garaget över natten och då låste vi även hojjarna på släpet (och släpet var fastkedjat)... Så tjyv-svinen kommer förhoppningsvis ha lite problem med att få bort låsen. :arsele

Vi har fått mycket hjälp från hela hoj-sverige och de olika forumen har en helt ofattbar spridning. På mindre än en timme så hade över 600 personer läst inlägget under Stulet/upphittat forumet här på SH. Det blir en hel väldans massa ögonpar som är uppmärksamma och kritiska.

Så jag vill bara tacka alla som hjälpt oss och tacka för ert stöd.

Fortsätt spana!!!

En bra hojtjyv är en död hojtjyv.....

issi & Mindraper

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...