Stulna hojjar - NU - i Botkyrka

issi skrev:
2696549 Japp, så går det när man passerar tullarna.... :mad:

Man ska aldrig stanna.. lås bildörrarna och kööööör

Citat från länken:
Bilinbrotten ökar

Under jan-sept förra året hade vi i Botkyrka 1034 bilinbrott medan vi under samma period i år har haft 1304. Använd om möjligt garaget och se till att bilen är tom. Ett synligt cigarettpaket kan locka en röksugen tjuv.

Totalt anmäls i Botkyrka c:a 750-800 brott per månad.

Kommentar gällande att ställa ett släp utan uppsikt med 2 hojar behövs nog inte.

Men måla inte fan på väggen än, de kan komma tillbaks fortare än ni tror om ni har tur!

Har ni kollat om inte Biltema har en övervakningskamera över parkeringen?

Vad tråkigt, beklagar verkligen :(.

Nu är det ju för sent för er del, men tips i framtiden och för alla andra är att använda en sån här eller liknande låsanordning så fort man lämnar släpet utan uppsikt. Det tar inte många sekunder att hissa upp ett släp från kulan och dra bort det till en annan bil. Jag kopplar alltid loss och låser kopplingen så fort jag lämnar släpet. Trist att det ska behövas.

Jag håller koll i spåren på Södertörn, tänkte ge mig ut en sväng i morgon och köra.

Tänker på alla gånger som jag har hittat grejjer och lämnat tillbaka dessa...
Ett antal mobiltelefoner, en PDA, väskor, plånböcker, handväskor mm
Eller dom gångerna jag knackat någon på axeln för att berätta att deras handväska eller ryggsäck är öppen.."-tänk på stöldrisken"

Nästan så man ångrar det nu... :mad:

/issi

Skriv nån tråd på zatzy och garaget.org med flera... Bilgrabbarna lär ju ha lite koll på vad som rullar på vägarna!...

Jag håller koll i Södertälje.... lätt hänt att det till slut hamnar här... Bah. Iofs bor jag UTANFÖR Södertälje, tack och lov.

Ska hålla lite koll runtom.. åker är på de mest mysko ställena genom jobbet.. ;)
Åkte söderut på e4 an vid den aktuella tiden. Såg inget iaf..

sgtpepper skrev:
2696630Nu är det ju för sent för er del, men tips i framtiden och för alla andra är att använda en sån här eller liknande låsanordning så fort man lämnar släpet utan uppsikt.

Vi säljer en liknande men mycket kraftigare, dessutom sitter hänglåset skyddat av en kåpa. Hänglåset är i försäkringsklass 3. Tyvärr kostar ett sådant hänglås minst 3-400 kr så totalpriset blir ju lite värre än biltemas.

Jag såg

släpet i morse på Gärdet riktning mot värtan/lidingö.men det var vi 8,15 tiden så det måste ha varit ni va? idag 5/1
/M
jag ska hålla ögonen öppna

erik skrev:
2697103 Vi säljer en liknande men mycket kraftigare, dessutom sitter hänglåset skyddat av en kåpa. Hänglåset är i försäkringsklass 3. Tyvärr kostar ett sådant hänglås minst 3-400 kr så totalpriset blir ju lite värre än biltemas.
Jo, en kraftigare konstruktion är ju bra om man ställer släpet obevakat längre stunder, men Biltemas + ett kraftigt hänglås är nog tillräckligt t.ex för att få ha släpet ifred när man går in i butik. Jag brukar låsa släpet när jag lastat av hojen/hojarna och är ute och kör också, vore grymt jobbigt att komma tillbaka till bilen helt slut efter en dags körning och upptäcka att släpet är snott..

Jag har skrivit en tråd för några månader sen att det var ett par ynglingar ca. 3st tror jag det var som gled runt på en stulen KTM i tumba...

Jag har sett det många gånger och jag kannog säga att det cirkulerar VÄLDIGT många stulna cyklar i Tumba trakterna.

Nu kommer jag inte ihåg om det är en Preem och Okq8, som ligger precis bredvid varandra där ?
Men där brukar det sitta MÅNGA valpar med cyklar som dom knappt når ner till marken på.

Jag har ringt snuten förut när man sett detta och kommer göra det igen, men ett tips är att åka runt Tumba nån dag...

Just my tip!

Pratade med Linus nyss. Han bad alla som är ute och shoppar runt i de större förorterna idag att hålla ögonen öppna. Ring om ni ser något. Linus: 070 610 84 85
(dubbelpostat på motard-forumet)

Vi har fortfarande inte hört något... :gråta

Snälla håll ögon och öron öppna!
Någon MÅSTE veta något....

/jess och Linus

För er som är nyfikna;

I torsdags kväll ringde polisen och berättade att släpet var hittat...

Det stog parkerat i ett låst garage i Alby (suprise, suprise, NOT...)
Garaget är låst och det krävs nyckel för att komma in, tyvärr berättade garageägaren att ett par nycklar var "på vift".

Men det är nu ännu mer uppenbart att detta inte var en ren tillfällighet utan planerat från tjyv-svinens håll.
Det var bara "otur" för min och Linus del som stannade till just där med våra guldklimpar.

Tydligen finns det någon typ av liga i området som går/sitter/åker runt parkeringarna kring Biltema-Bauhaus-stora matbutiken för att se om det svänger in något intressant, framförallt inför storhelger. När dom hittar något ex ett släp så följer en person efter ägaren in i butiken och håller telefonkontakt medan de andra flyttar släpet till sin egen bil och drar till garaget. (som av en händelse bara ligger ca 500 meter därifrån)

Så lämna ALDRIG ett släp obevakat, inte ens i 5 minuter mitt på dagen! :mad:
Det har jag lärt mig den hårda vägen...

/issi

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show