Stulna hojar

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
I Skåne verkar det ha blivit en stöldvåg av enduros/crossar. Bara på en vecka har det sulits en del hojar runt Saxtorp, Hofterup, Landskrona mm.
För att försöka stoppa detta och eventuella köp av stulna crossar, vilka är svåra att identifiera så har vi på MX-Skåne lagt upp en forumtråd där man kan beskriva så mycket det går om sin stulna hoj. Oftast finns det små kännetecken som bara ägaren känner till och kan man då förklara för andra om det så är chansen större att få tillbaka den.

Då vi regionalt placerade tycker jag att även om man kan lägga ut denna info på Bike, SOE och här så kan man ju även lägga ut det på www.mx-skane.net.
Vi har medlemmar från alla skånska klubbar och chansen är ganska stor att den stulna hojen kan hittas på någon bana i det regionala området.

Hoppas att ni inte misstycker att jag lägger ut en tråd och tips om detta här men vi måste försöka få ett stopp på de som inte kan skilja på mitt och ditt! :mad:

På sidan kan ni skriva in i gästboken om var. när och hur den blev stulen och vem man kan kontakta om man hittar den om ni inte vill regga er!

Last edited:
@ChaosX: Fan det var skrämmande. För ett år sedan så var det en som fick inbrott i sitt garage i Saxtorp där dom tog en cross, kommer inte ihåg modell osv. Har man någon gissning på vad det är för typer och vilka tillvägagångssätt, skulle vara mkt tacksam för info!!!

Att man inte kan ha sina prylar ifred!! :mad:

tycon1 skrev:
Finns redan på enduromx.com, där man brukar hitta dom flesta hojjar!
Du kan kolla där då men det kan vara bra med en lokal site med...

Har du ingen imfo så behöver du inte besöka siten...

Josafan skrev:
@ChaosX: Fan det var skrämmande. För ett år sedan så var det en som fick inbrott i sitt garage i Saxtorp där dom tog en cross, kommer inte ihåg modell osv. Har man någon gissning på vad det är för typer och vilka tillvägagångssätt, skulle vara mkt tacksam för info!!!

Att man inte kan ha sina prylar ifred!! :mad:

Vad jag vet och hört hittils är det typ 125 och uppåt, dvs "vuxenhojar". Han som jag pratade med innan och som laggt ut info om sin stulna hoj sa att han nästan väntat på det då det tydligen varit en hel del runtomkring.

Bl.a var det en som hade ställt en hoj i ett flerbilsgarage och då hade de gått in på ett ställe, klippt upp nätet och snott hojen. Jag undrar om det är folk som kanske går runt på crossbanorna, skriver upp bilnummer på de bilar som har intressanta hojar i sitt följe.
Det värsta är ju att det är ju inte så lätt som en reggad hoj att hitta och bevisa att det är ens egen hoj!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt