Stulna hojar, hur och var?

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Tänkte höra lite av er som har fått era hojar stulna, vart ni parkerade och vad ni hade för lås osv. Har bara råd att ha trafikförsäkring på hojen eftersom jag inte vill skenförsäkra, så jag sover inte så gott om natten :gnissla

Är det tex någon med larmkätting som fått hojen stulen iaf?

Skulle nog vilja påstå att det inte finns något skydd mot stölder, vill de sno din hoj så kommer de göra det, finns bara oliga grad av försvårande.

Låsa fast i saker så man inte kan bära iväg hojjen hjälper men är långt ifrån fullgott skydd.

Min låsta gixxer blev stulen i ett låst flerbilsgarage (med låst port), kommer de bara åt cykeln är det ju bara att lyfta upp på kärra. Visserligen vet jag inte vad en larmkätting är för nåt men kostar knarren mer än ett par månadslöner är det nog ekonomiskt riktigt att betala för halvförsäkring...

Jag har det där. Värdelöst om de får hålla på ensamma i ett garage men jag tror inte nån tar den på gatan med det här låset. Bättre än bara kedja tror jag.

Det där larmet låter som en gullig kvittrande pippi-fågel när det sätter igång.
Men det ska enligt tester vara ett av dom bättre låsen som tar hela ~1 minut att slipa upp. :huvet

Jag har det där. Värdelöst om de får hålla på ensamma i ett garage men jag tror inte nån tar den på gatan med det här låset. Bättre än bara kedja tror jag.

Jag körde med singel skivbromslås när min hoj blev stulen...inte så smart. Men nu har jag ett abus detecto 8000 (larmat) med tillhörande kedja, fjärrstyrt larm under sadeln och mc-kapell....hoppas dom låter bli den nu...

LARM med extra sire`n. bygellås genom sving o däck bak,fast kättad runt tre järnstolpar med mjuk vajer som inte går att knippsa med bulltsax, skivlås på framskivan,styrlåset,tändningslåset,kapell,batteridriven rörelselampa, parkerad vid en pensionärs balkong som är uppe på nätterna som jag bjuder på bullar då o då.
Dessutom är jag beväpnad! med ett bra skjutläge.
Ingen snor min båge igen.

LARM med extra sire`n. bygellås genom sving o däck bak,fast kättad runt tre järnstolpar med mjuk vajer som inte går att knippsa med bulltsax, skivlås på framskivan,styrlåset,tändningslåset,kapell,batteridriven rörelselampa, parkerad vid en pensionärs balkong som är uppe på nätterna som jag bjuder på bullar då o då.
Dessutom är jag beväpnad! med ett bra skjutläge.
Ingen snor min båge igen.

det måste ta dig tre fyra timmar att komma iväg på en runda:D

Så jävla drygt att behöva kedja fast o låsa hela jävla tiden, jag har min inne i ett föråd om natten med kedja o lås utav bara fan(ligger jämte),..
Ställer den ute ibland sist jag gjorde det glömde jag nyckeln i, lite halvklantigt..
nåväl som tur är så bor man på landet, hojen stod kvar!:tummenupp

Det finns fördelar med att inte bo i Hockstolm och att inte ha råd med det senaste jämt.. :yoparty

Har garage med 3 lås o hojjen har ja två skivlås på varav ett larmat ! men va spelar det för roll vill dom ta grejjerna så gör dom det oavsett lås man kan bara hoppas!

Jag hade en XL125S -81 ståendes utanför porten hemma. Olåst och den gick att starta utan nyckel. Det tog tre år innan nån stal den.

/Henning!

ska ha en nergrävd 500kg klump med 30mm ögla i plus den fetaste kättingen jag hittar när jag köper ny hoj.

Även fast jag bor i skogen

Jag har den stående olåst med endast ett STORT HA eller Bandidos klistermärke på. Lite olika beroende på vad som passar bäst för stunden.:tummenupp

Jag har den stående olåst med endast ett STORT HA eller Bandidos klistermärke på. Lite olika beroende på vad som passar bäst för stunden.:tummenupp

Och vad tror du H.A. eller Bandidos gör med din SUZUKI när dem ser att du taggat den med deras märken utan lov? :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti