Stulet...kapell?!

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Hoj
Kawasaki
Jag har precis spenderat en natt i växjo på ett hotell i centrum. Hojen stod på hotellets parkering (bakgård/avskiljd men utan lås/grind) med glasruta 15m från receptionen.
Nu på morgonen när jag kommer ut står hojen kvar, allt ser orört ut, inga märken eller tecken på att någon flyttat hojen, men kapellet är spårlöst försvunnet...
:va

Receptionen har inte sett något. Men vem fan snor ett kapell!?

Biltema kapell dessutom. Inga dyra grejer...
Är det p-bolagen som har sådant här för sig? Eller vad handlar det om?

Någon hemlös som behövt nytt tak till sin koja? annars verkar det underligt att sno ett kapell, vet dock att jag själv varit med om att en person stal en plastpåse som satt på min cykels sadel, där kan man snacka om sniket :gnissla

Biltemas kapell har 2 ögglor och ett snöre med i paketet. Det är meningen att man ska knyta ihop det under hojen så det inte kan blåsa iväg. Mitt flög iväg innan jag började använda det, men det är klart nån snål jävel kan ju ha snott det :S

Blåst bort kan det omöjligt gjort. Jag har förvisso sedan länge slutat använda det medföljande snöret. Men parkeringen var relativt skyddad för vind (högt plank och hus runt omkring) dessutom blåste det inte över huvud taget under natten.

Det jag tycker är mest förvånande är att någon skulle ta ett slitet kapell och lämna hojen orörd. Om man snor ett kapell för 200:- är man ju dessutom med största sannolikhet mc ägare vilket borde betyda att man vill ha sin egen MC lämnad ifred.

Annars är det kanske någon som varit packad och klätt ut sig till spöket laban på något av växjos uteställen?

Någon vaxjo-bo som såg ett fullt drägg iklädd kapell med en och annan fågelskit på under gårdagskvällen?

Växjo??? Där är ju för faan sveriges bibelbälte! Du kan ge dig den på att en vilsen och kärlekstörstande predikant, såg sig nödgad att ta kapellet för att ha ett privat tältmöte, med en flaska nattvardsvin o en annan kåt stolle/a.

Några andra kännetecken än fågelskit?
Några specifika fågelskitar, mås, duva?

Jag åkte en sväng i morse och tror jag hittade det. Sitter på en Virago som står parkerad vid Globen ungefär. Skynda dig dit innan tjuven åker därifrån!

Sweden rock festival är ju om en vecka.
Du tror inte det är nån tältlös rockare som härjar i området?

Det är den där nedrans Engmans som tagit kapellet. Oemotsägliga bevis finnes!

[YOUTUBE-ID]341yr5VnnFk[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...