Stulen!!!!

SENSEI skrev:
Vet hur det känns, Jag tog dock ett banklån och köpte ny hoj i förrgår. Orka vänta med detta väder :)

Folksam sa till mig att du ska ha pengarna inom 30 dagar... hur de ställer sig till extrautrustning det vet jag inte.. det återstår att se.
Som tröst kan jag nämna att 90 % av stulna hojar kommer tillrätta inom 10 dagar (enligt folksam)

Håller ögonen öppna.

Jobbigt om dom skulle hitta den....eller de kanske är smidigt med 2 hojar iofs!:)

Min vart också snodd för några veckor sen, men den hittades 2 dagar senare tillsammans med en R1 -04 i en stulen skåpbil.

Tycker vi borde placera ut några hojar runt om i stockholm och ligga och lurpassa på dem..
Så när tjuven kommer fram så blir d paybacktime så d heter duga.
För d rör sig säker om samma killar som åker runt och snor..
Nu får d fan vara nog..

sajk skrev:
kolla upp med försäkringsbolaget, dom brukar ha en senast 30 dagar efter utbetalningsgaranti. lycka till! tråkigt å höra om alla stölder, är helt nojig nu, tar med mig utrustning inom synhåll hela tiden, går aldrig ifrån hojen för långt eller för lång tid. tittar noga på alla som åker förbi när jag tar fram hojen.

häromdan var det två smågrabbar (18) som följde efter mig å polarn med bil. när vi stanna å tanka stanna dom å väntade på oss och fota/filma med mobilkameran. vi började köra iväg igen och dom kör efter, då fick jag nog stanna och gick bak till bilen som då stannat efter oss och frågar killarna vad fan dom sysslar med.

dom var bara intresserade av hojarna men fan va obehagligt det var. det sa jag till dom.

naej, jag hatar att man alltid måste ha ett öga på hojen. får ju magsår av all noja.

=(

OM MAN ÄR INTRESSERAD AV EN HOJ SÅ GÖR MAN INTE SÅ!
är man intresserad så går man fram o frågar.

Är det någon som har erfarenhet av hur "generösa/snåla" försökringsbolagen brukar vara???

Handläggaren jag pratade med sa att dom dels kollar priser med handlare och dels kollar Blocket och liknande sidor för att få en prisbild.

Dom 3 -02:or som finns på nätet ligger mellan 77-85 tusen men då saknar dom det mesta av den extrautrustning som jag hade med helsysten, PCIII, KN-filter,hugger, kåpglas plus att dom har fler mil När jag har pratat med Din MC och AVA så estemerar dom värdet till ca 90.000. Saken är den att jag gjorde en bra affär och köpte den för 72.000 och jag misstänker att det kommer att ligga mig till last när det ska slantas upp...

Är det någon som varit i liknande situation så får han/hon gärna dela med sig av sina erfarenheter...

Magnus-Sthlm skrev:
. Saken är den att jag gjorde en bra affär och köpte den för 72.000 och jag misstänker att det kommer att ligga mig till last när det ska slantas upp...

Är det någon som varit i liknande situation så får han/hon gärna dela med sig av sina erfarenheter...

det finns de som även läser här på sporthoj.com ... annonser osånt för att få en pribild eller vad dom kallar det för

//håkan

Magnus-Sthlm skrev:

Här finns massor av erfarenhet (tyvärr) :huvet
1: Tänk på att skadereglerarna läser alla trådar på Sporthoj.com, så passa vad du skriver här
2: Extra utrustning betalar dom inte för! Dom (iallafall Trygg Hansa) anser att man försäkrar en cykel i standardutförande, men ibland betalar dom faktiskt för effektsystem. PC, luftfilter och ev. turbo kan man glömma, det höjer effekten så då gäller liksom inte försäkringen. Blinkers och kåpglas får man inget för, eftersom FB (och handlare ???) anser att dessa grejer kan sänka värdet på hojen och att du fortfarande har orginaldelar kvar i garaget som du kan sälja när du får en ny hoj.
3. Tjata, tjata, tjata på dom! Det spar du både pengar och tid på! Ta kontakt med handlare själv och gör en egen värdering.
4. Utnyttja en opartisk värderare om du måste! Eller prata bara med dom och kolla om FB blåser dig!
5. Ge aldrig upp!!!

Kolla länkarna i min signatur för mer tips. Imorgon kommer en slutsummering på mitt "stöld-äventyr", då jag hämtar ut min nya hoj i eftermiddag! :banana

Lycka Till!!!
/hansome

Kolla länkarna i min signatur för mer tips. Imorgon kommer en slutsummering på mitt "stöld-äventyr", då jag hämtar ut min nya hoj i eftermiddag! :banana

Lycka Till!!!
/hansome[/QUOTE]

Tack för alla tips :tummenupp Har egentligen inte råd men är så :mad: att jag funderar på att lägga mellan och köpa den sista svarta k5:an som står på Din Mc. Som kompensation till mig själv :)

Det är ju svårt att hitta en 02:a i samma skick, den var precis som ny, inte en repa, inte en liten skråma. Han jag köpte den av sa att hade tvättat av den efter varje tur och jag tror han faktiskt när man tittar på finishen i lacken. 03:an och 04:an är jag inte lika sugen på, gillar inte dom ändringar dom gjorde med front och bak. Men det kanske finns en beggad 05:a när man äntligen har fått ersättning, bara att hoppas...

Magnus-Sthlm skrev:
Tack för alla tips :tummenupp Har egentligen inte råd men är så :mad: att jag funderar på att lägga mellan och köpa den sista svarta k5:an som står på Din Mc. Som kompensation till mig själv :)
Jag hämtar min nya på DinMc vid 17:15 idag, så vill du ha lite tips och råd irl är det bara att titta förbi. Det är jag som står och drägglar över en svart/silver K5:a :yoparty
Jag tycker f.ö att du ska hävda att det inte finns några likvärdiga på marknaden, vilket det inte verkar göra, och då ska FB betala mer för din! Detär cykeln vi försäkrar, inte en viss mängd pengar!!!!

hansome skrev:
Jag hämtar min nya på DinMc vid 17:15 idag, så vill du ha lite tips och råd irl är det bara att titta förbi. Det är jag som står och drägglar över en svart/silver K5:a :yoparty
Jag tycker f.ö att du ska hävda att det inte finns några likvärdiga på marknaden, vilket det inte verkar göra, och då ska FB betala mer för din! Detär cykeln vi försäkrar, inte en viss mängd pengar!!!!

Har precis pratat med Folksam. Hade skickat med dokumentation på alla 02-or som finns till salu på marknaden och visat att dom ligger över dom 72 jag gav. Fick ett första bud på 90 av handläggaren så Folksam har i alla fall vett och hyfs att räkna med kringutrustning i ersättningen. Heders :tummenupp

Magnus-Sthlm skrev:
Har precis pratat med Folksam. Hade skickat med dokumentation på alla 02-or som finns till salu på marknaden och visat att dom ligger över dom 72 jag gav. Fick ett första bud på 90 av handläggaren så Folksam har i alla fall vett och hyfs att räkna med kringutrustning i ersättningen. Heders :tummenupp

Ja... det tycks vara värt att betala det extra Folksam vill ha i premie.
Min erfarenhet är oxå att Folksam hanterar sådana här ärenden mycket bättre och snabbare än t.ex. Trygg Hansa.
När en SAAB-gubbe smashade in i min K3:a Limited Edition förra året tvekade Folksam inte en sekund utan sa åt mig att plocka ut en ny K4:a. Iofs hade jag då förhandlat ner priset med 15.000, men ändå! 3 veckor tog det bara!
All heder åt Folksam! :tummenupp :Bugar

All heder åt Folksam! :tummenupp :Bugar[/QUOTE]

Japp....plus att Folksam hade den överlägset lägsta premien för mig också. Betalar ca 1000:-/mån för halvförsäkring utan att behöva ha andra försäkringar i Folksam som många andra bolag krävde... :banana

Tror faktiskt att FB tjaner mer i langden po att betala ut nogra tusen extra do dom for mer berom och folk kommer do lasa om detta och valja det bolaget.

Verkar faktiskt som Folksam insett detta :), som vissa andra inte gor.
Bara for alla och byta till Folksam :D.

Biifer skrev:
Trist :(

Har pratat med en tullare uppe i kappelskär. Han sa att dom vet om att mycket som åker igenom där är stöldgods men kan inget göra. Dett p.g.a att det oftast förs ur landet innan folk hinner anmäla det stulet.

Tror dom inte kan stanna bilar och kolla upp dom heller då det är diskriminering. Det är inget nytt med att det åker fler lyxbilar på färjan i sverige än ur den...

:banana :D :tummenupp :rock :cpparty :Rockbanan

JAAAAAAAAAAAAAA, Äntligen har jag köpt ny hoj. Fär fem minuter sen blev jag ägare till en svart Suzuki GSX1000R-05

Magnus-Sthlm skrev:
:banana :D :tummenupp :rock :cpparty :Rockbanan

JAAAAAAAAAAAAAA, Äntligen har jag köpt ny hoj. Fär fem minuter sen blev jag ägare till en svart Suzuki GSX1000R-05
11 minuter över 23 på kvällen :va internet eller :tungan

grattis i alla fall! hoppas att du får behålla den här nu!

Förjävla tråkigt Magnus! Men grattis till nya hojen, hoppas den blir långvarig!

Inte mc-relaterat men för två timmar sen när jag parkerade bilen vid det lokala motionsspåret, så blev bilen utsatt för sabotage. Någon slog in sidorutan i bak och snodde min ryggsäck, jädrigt fräckt då ett varv bara tar 10 min. Kul att jag bara hade en gaffel i ryggsäcken....måste kännas väldigt värt för tjuven/tjuvarna.

CJ900RR skrev:
11 minuter över 23 på kvällen :va internet eller :tungan

grattis i alla fall! hoppas att du får behålla den här nu!

Japp....Internet rules :) Kommer garanterat ha svårt att somna ikväll....full av lyckorus

Last edited:
Magnus-Sthlm skrev:

:rock Kul, Magnus! :banana Grattis som faan! :banana
:Rockbanan Det är bara att borra upp den ett par deciliter så kan vi ta en match nån gång! :squid
Kul att det löste sig relativt snabbt och all heder till Folksam :tummenupp :Bugar som verkar vara på vår sida!

Törs man fråga vad du fick lägga i mellan? Blev det K5:an från DinMc?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon