Stulen!!!!

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Hej alla...

Så...efter två (2) veckors hojägande så var det nu slut på det roliga. Glad i hågen efter att ha köpt en ny tailguard åkte jag till kontoret för att montera. Dock fanns det ingen manual till så jag tänkte leta upp en på nätet. Jag parkerade hojen tre meter från det fönster där jag har mitt skrivbord och som vetter mot vändzonen och låste hojen och gick in. 30 minuter senare när jag kommer ut för att börja montera står det en V70 på samma plats som jag nyss parkerat :4skrika :mad: :huvet

Vad i helvete är det för fel på folk...jag önskar så innerligt att jag hade kommit ut medans stölden pågick...herregud vad nödvärn (gäller även saker) skulle ha dragits till sin spets.

Om någon mot all förmodan skulle se en Suzuki GSX1000r-02, Blå/Vit, Regnr: TDH 184 med Yoshi helsystem, svart hugger från Pyramid, och mörkt kåpglas snälla slå en signal på 070-935 44 22 eller 08-545 422 80 (jobbet dagtid).

Det ska bli mindre kul att försöka få rätt ersättning från Folksam och jag undrar verkligen hur dom värderar extrautrustning, misstänker att man får en spottstyver om ens något alls. Har också mina aningar att det inte är 3 dagars handläggning utan att den här sommaren är förstörd i avseendet att åka motorcykel.

FY FAN VAD RUTTNA VISSA MÄNNISKOR ÄR...

Trist :(

bara hoppas att stockholmarna har ögonen öppna & att du får samma stöd som för oss i skåne.. och att folk hör av sig

vi är nu 2 R6:or, 1 aprilia mille, en R1-04 samt cross & moped kort.

här stjäls det som aldrig förr... :mad:

Vet man vart alla stula hojar tar vägen??? Säljs om utomlands eller slaktas dom och säljs i delar?

Det tar aldrig slut... Någon måste ju till slut få reda på Vart alla hojarna tar vägen och kan tipsa så det blir Payback-time nån gång!!!

va fan jag tycker att det sno's flera hojar i veckan uppe i sthlm/uppsala/gävle-trakten. måste ju vara nån liga som håller på (säkert öst-statare)...

nåja. lider med dig och hoppas att du får tillbaka den snart...

Satans tjuvar.....Jag har nyss innhandlat en Abus granit Extreme skivbroms lås och ska skaffa en markankare for hemmabruk....man blir ju paranoid av alla stølder...

Trist :(

Har pratat med en tullare uppe i kappelskär. Han sa att dom vet om att mycket som åker igenom där är stöldgods men kan inget göra. Dett p.g.a att det oftast förs ur landet innan folk hinner anmäla det stulet.

kolla upp med försäkringsbolaget, dom brukar ha en senast 30 dagar efter utbetalningsgaranti. lycka till! tråkigt å höra om alla stölder, är helt nojig nu, tar med mig utrustning inom synhåll hela tiden, går aldrig ifrån hojen för långt eller för lång tid. tittar noga på alla som åker förbi när jag tar fram hojen.

häromdan var det två smågrabbar (18) som följde efter mig å polarn med bil. när vi stanna å tanka stanna dom å väntade på oss och fota/filma med mobilkameran. vi började köra iväg igen och dom kör efter, då fick jag nog stanna och gick bak till bilen som då stannat efter oss och frågar killarna vad fan dom sysslar med.

dom var bara intresserade av hojarna men fan va obehagligt det var. det sa jag till dom.

naej, jag hatar att man alltid måste ha ett öga på hojen. får ju magsår av all noja.

=(

Visst, de flesta försvinner nog österut men tydligen körs det ju omkring med en del av dem här i sverige.

Det viktigaste vi kan göra är väl att samverka mot buset!

Om ALLA lägger upp en tråd här ang. sina stulna hojar här. Gärna med personliga kännetecken, så alla kan hålla utkik efter dem. Då kan vi iaf förhindra att det körs omkring på våra stulna hojar!

Magnus-Sthlm skrev:
Hej alla...

Om någon mot all förmodan skulle se en Suzuki GSX1000r-02, Blå/Vit, Regnr: TDH 184 med Yoshi helsystem, svart hugger från Pyramid, och mörkt kåpglas snälla slå en signal på 070-935 44 22 eller 08-545 422 80 (jobbet dagtid).

Det ska bli mindre kul att försöka få rätt ersättning från Folksam och jag undrar verkligen hur dom värderar extrautrustning, misstänker att man får en spottstyver om ens något alls. Har också mina aningar att det inte är 3 dagars handläggning utan att den här sommaren är förstörd i avseendet att åka motorcykel.

FY FAN VAD RUTTNA VISSA MÄNNISKOR ÄR...

Välkommen i klubben! :huvet
Jag vet precis hur det känns! Men det finns hopp! Har du försäkring och alla papper i ordning kan du ha en cykel om 5-6 veckor.
30 dagar karenstid har dom, men jag har hört att Folksam börjar utreda redan efter 14 dagar så se till så att alla papper kommer in så snart som möjligt.
Extrautrustning är ett kapitel för sig... Jag har de senaste veckorna upptäckt att det enda jag äger som är helt oförsäkrat är extra grejerna på hojen :kocko
Jag fick för helsystemet men inte ett öre för lysen, kåpglas m.m. Tydligen täcker försäkringen en cykel i standardutförande och FB hävdar att lull-lull som effektsystem kan sänka värdet på hojen!

Lycka Till iaf! Hör av dig om du vill ha hjälp eller råd!
Vi håller ögonen öppna i V:ås trakten
/hansome
(En bild på cykeln skulle underlätta)

Biturbo skrev:
Det viktigaste vi kan göra är väl att samverka mot buset!

Om ALLA lägger upp en tråd här ang. sina stulna hojar här. Gärna med personliga kännetecken, så alla kan hålla utkik efter dem. Då kan vi iaf förhindra att det körs omkring på våra stulna hojar!

Typ som på Lakritsremsans sida Stulna MC i Västerås

Vet hur det känns, Jag tog dock ett banklån och köpte ny hoj i förrgår. Orka vänta med detta väder :)

Folksam sa till mig att du ska ha pengarna inom 30 dagar... hur de ställer sig till extrautrustning det vet jag inte.. det återstår att se.
Som tröst kan jag nämna att 90 % av stulna hojar kommer tillrätta inom 10 dagar (enligt folksam)

Håller ögonen öppna.

utrustning på hojen betalas ut en viss procent av mot uppvisande av kvitton har jag för mig. men om man ringer till sitt försäkringsbolag och frågar så vet ju dom garanterat.

Då var det vi som sågs på Mc Donalds (Skogskyrkogården) igår när du kom fram och surrade om din stulna hoj. :hej

Som sagt, jävligt trist att bli av med hojen och som alla drabbade så lider jag med dig :huvet

Hoppas allt går bra nu med f-bolag och så.

955i skrev:
Då var det vi som sågs på Mc Donalds (Skogskyrkogården) igår när du kom fram och surrade om din stulna hoj. :hej

Som sagt, jävligt trist att bli av med hojen och som alla drabbade så lider jag med dig :huvet

Hoppas allt går bra nu med f-bolag och så.

Japp, det stämmer. Tack för hjälpen och tipsen :tummenupp , drog åt Skogåshållet och letade men hittade inte en enda motorcykel...misstänker att antalet poliser igår omkullkastade alla ursprungliga planer på vart man skulle köra...

Den enda ljusningen i det hela är att både AVA och Din MC värderar den till mellan 13-18 tusen mer än vad jag gav...alltid en liten tröst även fast det kanske inte blir vad försäkringsbolaget tänker gå efter i ett första skede...

Men vad i helvete! varje dag läser man om detta på forumet...det är inte sant! :huvet

Satans jävla PACK!!! man man bara hoppas att någon kommer på dom en dag...

Lycka till med förs.bolaget, hoppas det går smidigt!

955i skrev:
Det Mcgänget finns här i stan oxå. Fan va dom har många chapters :)

Trist att det ska behöva hända hela tiden.

IF var snälla och betalade ut efter 14 dagar (2 veckor - inte arbetsdagar)

Fick inte betalt för någon utrustning utan han tittade i någon lista som dom har. han sa att den var värd 64.000 2 dagar efter samtalet hade jag 62.000 på kontot (Dom drog 2.000:- i självrisk)

Snabba, trevliga och inte dyrast på försäkringar.....

//A

Pratade med Folksam idag. Det tar två veckor innan dom ens börjar handlägga för att se om hojen kommer tillbaka innan dess. 2 VECKOR :mad:

Sen ska man skicka in nycklar, papper, foton osv osv...sen misstänker jag att man får ett skambud som man får opponera sig mot tills nästa skambud kommer och så får man hålla på så tills man blivit antingen så pass nöjd eller uttröttad att man tackar ja till uppgörelsen. Troligtvis någon gång i slutet av juli då jag inte har en enda j-vla dags ledigt mer :mad: :mad: :mad:

Last edited:
Back