Hej!
Min xt660x 2004 blev stulen i sommras men nu är den tillbaka. Tyvärr så har tjuven ansträngt sig ganska mycket för att få igång den. "Kransen" (runt tändningslåset) till startspärren är trasig och verkstaden (MC-varuhuset, Stockholm) har gett mig ett pris på ca. 9000:- förutsatt att det är bara "kransen" vid tändningslåset som ska bytas. Även "boxen" till startspärren kan vara trasig... Kan landa på 15.000:-
Den var oförsäkrad när den anmäldes stulen...
Jag har letat runt en del efter begangnade delar men inte hittat något ännu.
Någon här som har tips på hur jag löser detta utan att det blir för dyrt?
Går det att koppla ur startspärren på något sätt (PM om du vet hur så vi ej hjälper tjuvarna, Skickar i så fall KK och regbevis)?
Alternativet är att sälja den som den står om någon är intresserad?
MVH
Henke
Min xt660x 2004 blev stulen i sommras men nu är den tillbaka. Tyvärr så har tjuven ansträngt sig ganska mycket för att få igång den. "Kransen" (runt tändningslåset) till startspärren är trasig och verkstaden (MC-varuhuset, Stockholm) har gett mig ett pris på ca. 9000:- förutsatt att det är bara "kransen" vid tändningslåset som ska bytas. Även "boxen" till startspärren kan vara trasig... Kan landa på 15.000:-
Den var oförsäkrad när den anmäldes stulen...
Jag har letat runt en del efter begangnade delar men inte hittat något ännu.
Någon här som har tips på hur jag löser detta utan att det blir för dyrt?
Går det att koppla ur startspärren på något sätt (PM om du vet hur så vi ej hjälper tjuvarna, Skickar i så fall KK och regbevis)?
Alternativet är att sälja den som den står om någon är intresserad?
MVH
Henke